יצוא ענף יצרני האריזות יגדל השנה בכ-11%

כך מעריך יו"ר מכון האריזה והעיצוב הישראלי. הערכה נוספת: השנה יחול גידול של 4% במכירות ענף האריזה והם יגיעו לכ-1.2 מיליארד דולר. כ-100 עובדים חדשים צפויים להיקלט השנה בענף


00:00 ,22.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

כך מעריך יו"ר מכון האריזה והעיצוב הישראלי. הערכה נוספת: השנה יחול גידול של 4% במכירות ענף האריזה והם יגיעו לכ-1.2 מיליארד דולר. כ-100 עובדים חדשים צפויים להיקלט השנה בענף
 
מתחילת השנה השקיעו יצרני האריזות כ-50 מיליוני דולרים בתכנון, פיתוח ועיצוב כ-1,300 אריזות חדישות. מדובר באריזות למזון, טקסטיל, קוסמטיקה, הייטק, חקלאות ומוצרי תעשייה. כך מסר דורון קמפלר, יו"ר מכון האריזה והעיצוב הישראלי, המכהן גם כיו"ר איגוד מוצרי בנייה וצריכה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כרמל מערכות מכלים.
 
קמפלר מעריך כי השנה יחול גידול של 4% במכירות ענף האריזה והם יגיעו לכ-1.2 מיליארדי דולרים. בתוך כך צפוי גידול של כ-11% ביצוא שיגיע לכ-310 מיליון דולרים.
 
להערכתו, ייקלטו בענף השנה כ-100 עובדים חדשים המהווים כ-1% מכלל המועסקים בתעשייה זו. בענף האריזות מועסקים כיום כ-9,500 עובדים באופן ישיר.
 
הוא ציין כי כ-40 מפעלי אריזה התחרו ביניהם בחודש אוגוסט בתחרות האריזה "כוכב ישראל 2006". הזוכים בתחרות יציגו את אריזותיהם בתחרות העולמית וורלדסטאר 2006 (WORLDSTAR) שתתקיים בפולין בחודש נובמבר.
 
במקום הראשון זכתה חברת דוקרט שעיצבה ערכה לחיתוך לנגרים, בזוויות שונות; במקום השני זכתה חברת כרמל מערכות מכלים שעיצבה קרטון לתבלינים טריים, ובמקום השלישי זכתה חברת קלין קליר, שעיצבה מיכל עשוי פלסטיק עם משאבה.
 
השנה התקיימה התחרות בבית התעשייה בת"א. חבר השופטים בראשותו של צבי ימיני, יו"ר ועדת העיצוב והחדשנות של התאחדות התעשיינים ויו"ר הידרו תעשיות, קבע את הזוכים על פי אמות מידה של הגנה ושימור התכולה של האריזה, שמירה על איכות הסביבה, התאמה למחזור, התאמת האריזה למשלוח ביבשה, בים ובאוויר; נוחות השימוש, מילוי, סגירה, פתיחה וסגירה חוזרת; מידע מספק; מילוי דרישות החוק; שימוש נכון בחומרים, צמצום עלויות, עיצוב גרפי של האריזה ועוד.