יחיאל אסיה: בשנת 2004 צפוי גידול של כ- 20% בתעשיית המוליכים למחצה

מנכ"ל מכון היצוא מעריך: בשנת 2004 צפוי גידול של כ- 20% בתעשיית המוליכים למחצה (הסמיקונדקטורס) ויסתכם בכ- 2.1 מיליארד דולר; מכון היצוא יקיים ביום שלישי אירוע מיוחד לקידום תעשיית הסמיקונדקטורס הישראלית


00:00 ,29.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מנכ"ל מכון היצוא מעריך: בשנת 2004 צפוי גידול של כ- 20% בתעשיית המוליכים למחצה (הסמיקונדקטורס) ויסתכם בכ- 2.1 מיליארד דולר; מכון היצוא יקיים ביום שלישי אירוע מיוחד לקידום תעשיית הסמיקונדקטורס הישראלית.

בשנת 2004 צפוי גידול של כ- 20% בתעשיית המוליכים למחצה (הסמיקונדקטורס) ויסתכם בכ- 2.1 מיליארד דולר. כך מעריך, יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, לקראת האירוע המיוחד לקידום תעשיית הסמיקונדקטורס הישראלית, שיערוך מכון היצוא ביום שלישי ה- 31.8.04 במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.

אסיה ציין, כי הגידול הצפוי בתעשיית המוליכים למחצה הינה על רקע הצמיחה הצפויה השנה בשיעור של 51% בצריכה העולמית של סמיקונדקטורס, לעומת שנת 2003, שתסתכם בכ- 44.8 מיליארד דולר, (בהסתמך על תחזית ספקית המידע מהגדולות בעולם, חברת גרטנר).

אסיה מציין, כי התעוררות תעשיית ההיי-טק העולמית בשנה האחרונה, אשר הביאה בין השאר לחיסול המלאים שהצטברו אצל הספקים בגלל האטת השנים האחרונות, גרמה לביקושים גדולים של שבבים אלקטרוניים, מוליכים ומוליכים למחצה, וכן למכונות לבקרה על תהליכי הייצור, דבר שהביא להגדלת היצוא הישראלי של תעשיה זו.

מנכ"ל מכון היצוא הוסיף, כי באירוע ישתתפו 7 עורכי עיתונים מקצועיים מהמובילים בעולם מארה"ב, אירופה, סין ויפן, נספחים מסחריים המכהנים בישראל מסין, טיוואן, ארה"ב, קוריאה, צרפת ואיטליה ונציגי תעשיית סמיקונדקטורס המובילות בישראל, כמו:אינטל, טאור סמיקונדקטור, נגבטק, נובה, נשיונל סמיקונדקטור, אפלייד מטיריאלס, טבת, נאנו אור, ריקור, אי.טי.אייטש. לאחר האירוע יקיים מכון היצוא לאורחים מחו"ל יומיים של ביקורים בחברות הישראליות.

אסיה הוסיף, כי תעשיית הסמיקונדקטורס היא אחת מעמודי הבסיס של תעשיית ההיי-טק ומהווה את השלב הראשון כמעט ב"שרשרת המזון" של תעשייה זו בעולם. תעשיית הסמיקונדקטורס בישראל הינה מהמתקדמות בעולם והיא אחת הבודדות אשר לה שרשרת ייצור מלאה הכוללת: תכנון (design), ייצור, ציוד לייצור צ'יפים אריזה ובדיקה של הצ'יפים".

עוד מסר, כי ישראל היא אחת המובילות בתחום זה בעולם וזאת הסיבה ששלושת החברות מהגדולות בעולם בתחום הסמיקונדקטורס:KLA, Intel ו - Applied Materials הקימו בישראל מפעלים.