יחזקאל דסקל קורא לראשי הסיעות בכנסת לפעול לקידום תיקון חוק חובת המכרזים

זאת לקראת הדיון היום בכנסת בהצעת החוק לתיקון חוק חובת המכרזים. הצעת החוק נועדה לשחרר חסם נוקשה במכרזים לטובת עידוד עסקים קטנים ובינוניים וצמיחת המשק


00:00 ,21.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לקראת הדיון היום בכנסת בהצעת החוק לתיקון חוק חובת המכרזים. הצעת החוק נועדה לשחרר חסם נוקשה במכרזים לטובת עידוד עסקים קטנים ובינוניים וצמיחת המשק
 
יחזקאל דסקל, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר (21.2.07) לח"כ אביגדור יצחקי, יו"ר סיעת קדימה ויו"ר הקואליציה, ולשאר ראשי הסיעות של הכנסת, על מנת שיקדמו את הצעת החוק לתיקון חוק חובת המכרזים, שתעלה היום לדיון בקריאה טרומית בכנסת. הצעת החוק נועדה לשחרר חסם נוקשה במכרזים לטובת עידוד עסקים קטנים ובינוניים וצמיחת המשק.
 
לדברי דסקל, "בשנים האחרונות גברה ההכרה ברחבי העולם בחשיבותם של עסקים קטנים ובינוניים כמקור תעסוקה ועידוד הצמיחה והתחרות. גם ממשלת ישראל הכירה בחשיבותם ותרומתם של עסקים אלו, כאשר עתה הגיעה השעה לעבור משלב ההצהרות לשלב המעשים."
 
"לדאבוננו, עסקים אלה לא זוכים היום לדריסת רגל במכרזים ציבוריים, בעיקר בשל תנאי סף בלתי סבירים כמו דרישת היקף מחזור עסקי בלתי פרופורציונלי להיקף העבודה הנדרשת. אותם עסקים מסוגלים לספק את דרישות המכרז ולעיתים אף סיפקו בהצלחה ולשביעות רצון המזמין עבודות בהיקף דומה, אולם ניסיון עבר מוצלח זה לא עומד, משום מה, לזכותם."
 
כזכור, איגוד לשכות המסחר גיבש לפני כחצי שנה הצעת חוק לתיקון חוק חובת המכרזים, הכוללת סעיף חובת השתתפות של עסקים קטנים ובינוניים במכרז של גוף ציבורי, כך שמחזור העסק לא יוצב בפני עצמו כתנאי סף. אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, העביר את ההצעה לח"כ סטס מיסז'ניקוב, יו"ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים של הכנסת.
 
למצב לא תקין זה נדרשה גם הוועדה לבחינת חסמים של עסקים קטנים ובינוניים ברכש הממשלתי שהגישה מסקנותיה לחשב הכללי ולמנכ"ל התמ"ת במאי 2006. "מדובר בהתחלה טובה, אולם חייבת להיות לה המשכיות באמצעות מהלך משולב גורף, שיסיר את האפליה בחסות החוק ויקדם הלכה למעשה את עיקרון השוויון", הוסיף דסקל.