יו״ר נשיאות המגזר העסקי: על הממשלה לגבש באופן מיידי תכנית כלכלית לצד תכנית לשיקום הצפון

יו״ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, יצא הבוקר בכנס אלי הורביץ בקריאה חריפה לממשלה: ״גלו מנהיגות! הממשלה מדרדרת אותנו לתהום ׳העשור האבוד׳ כפי שהיה בתום מלחמת יום הכיפורים וגוזרת התרסקות כלכלית על מדינת ישראל״


13:23 ,21.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

דובי אמיתי, יו״ר נשיאות המגזר העסקי, המפונה מביתו שבמטולה כבר למעלה מ-7 חודשים, התייחס בנאומו בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, לדחיפות ביצירת תכנית שיקום לישובי קו העימות בצפון ואמר: ״כיצד יכול להיות שמתוך תקציב של 23 מיליארד שקל לשיקום חבל הארץ הדרומי והצפוני, רק 4 מיליארד מוקצים לאזור הצפון? אני דורש מהממשלה ליצור תכנית רב שנתית, עם יעדים ברורים ומדדי הצלחה, אשר תיצור אופק תפקודי ברור ביחס לצפון ואני מצפה כי מפתח התקצוב יהיה שקוף, ברור ומעל הכל - זהה.

 

עוד התייחס אמיתי לסיכוני המשק ולצורך הבהול בבניית תכנית כלכלית שתמנע הידרדרות לתהום ה׳עשור האבוד׳ כפי שהיה בתום מלחמת יום הכיפורים ואמר: ״על הממשלה לגבש באופן מיידי תכנית כלכלית לצד תכנית לשיקום הצפון, וכל יום עיכוב הוא אסון! לפני מספר חודשים הגשנו לשר האוצר המלצה לתכנית כלכלית עם כיווני פעולה שיסייעו למשק לעבור את התקופה הקשה וימנעו קריסה כלכלית שאנו קרובים אליה היום יותר מתמיד. העלאות מיסים והידוק תקציבי ממשלה הם רק טיפול בסימפטום ולא בשורש הבעיה, בעוד שהממשלה נדרשת לצמצום הסיכונים המשקיים והגברת כושר הייצור של המשק. אני קורא לכם, חברי הממשלה, זו שעתה של המנהיגות ועל כולנו להפגין אותה ובעת הזו, אני מצפה ומאמין שיש לרכז את הקשב הכלכלי למען חוסנם של תושבי הצפון על מנת שכולנו נוכל להישאר חזקים בכל המובנים״.