יורם בליזובסקי: תעשיינים יוכלו מעתה לממן עסקאות ייצוא באמצעות תוכנית משותפת של הבססח

בעקבות מצוקת האשראי וביוזמת התאחדות התעשיינים, אומר יורם בליזובסקי: תעשיינים יוכלו מעתה לממן עסקאות ייצוא באמצעות תוכנית משותפת של הבססח - החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב עם המערכת הבנקאית


00:00 ,10.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בעקבות מצוקת האשראי וביוזמת התאחדות התעשיינים, אומר יורם בליזובסקי: תעשיינים יוכלו מעתה לממן עסקאות ייצוא באמצעות תוכנית משותפת של הבססח - החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב עם המערכת הבנקאית - התוכנית תעמיד השנה לתעשיינים מימון של כ-400 מליון דולר; בססח תסייע גם במימון ייבוא חומרי גלם למפעלים ללא צורך בתשלום מראש או בבטוחות בנקאיות מלאות.

ביוזמת התאחדות התעשיינים ובעקבות מצוקת האשראי, תסייע חברת בססח - החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב לתעשיינים להקל על מצוקת האשראי למימון עסקאות יצוא ולמימון חומרי גלם. כך מסר יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים.

התעשיינים, חברי התאחדות התעשיינים, יוכלו מעתה לממן עסקאות ייצוא באמצעות תוכנית משותפת של הבססח עם המערכת הבנקאית. התוכנית תאפשר בשנת 2004 העמדת מימון לתעשיינים בהיקף של כ-400 מליון דולר, ע"י המערכת הבנקאית בגיבוי ביטוח האשראי של בססח.

מטרת התוכנית, אומר מנכ"ל התאחדות התעשיינים, הינה להעמיד מקור מימון לתעשיינים שיאפשר לגשר על פני פער הזמנים בין המשלוחים לבין קבלת התמורה מהלקוחות וכן ניכוי חובות הלקוחות מהמאזן, תוך שיפור היחסים הפיננסיים של הדו"חות הכספיים.

קונים, אשר כנגד המשלוחים אליהם מבקש היצואן מימון, יוכנסו לתוכנית לפרקי זמן מוגדרים. הבנק יוגדר כמבוטח לאותם הקונים מן הבחינה המשפטית ביטוחית, ואילו הייצואן עצמו ימשיך וינהל את הפוליסה ומכסות האשראי הרלבנטיות מול בססח, עבור הבנק אשר, כאמור, ניכה את החוב.

התוכנית דומה בעיקרה לעסקאות פקטורינג ויתרונותיה הם - מחיר - עלויות גיוס הכסף של המערכת הבנקאית נמוכות מעלויות גיוס הון של כל חברה מממנת; ניהול - ניהול הגבייה מול הקונים נשאר בשליטת התעשיין ללא התערבות גורם שלישי.

בליזובסקי הוסיף, כי פרט לכך, תסייע בססח בשיתוף עם בנק אינווסטק במימון לרכישת חומרי גלם, התעשיינים חברי התאחדות יוכלו מעתה לייבא חומרי גלם למפעלים ללא צורך בתשלום מראש, ומבלי להגדיל את האובליגו (היקף האשראי שהבנק מאשר לתעשיין) וללא צורך בהעמדת בטוחות בנקאיות למלוא גובה העסקה. מכסת האשראי שתעמיד בססח לטובת הבנק תשמש כבטוחה עיקרית לעסקה, גובה מכסת האשראי יקבע על בסיס בדיקה כלכלית של התעשיין.
בנק אינווסטק ישלם לספק בחו"ל באחת מהדרכים הבאות - פתיחת מכתבי אשראי לסוגיו השונים לספק בחו"ל; העמדת ערבות בנקאית לתשלום עסקת הייבוא ע"י הקונה בישראל; תשלום מראש או בתנאי מזומנים כנגד דוקומנטים (זאת במסגרת עסקת אשראי בין הבנק לבין התעשיין).

דוד מילגרום, מנכ"ל בססח מסר, כי התוכנית המשותפת להתאחדות התעשיינים ולבססח תאפשר לחברי התאחדות התעשיינים להנות מתוכניות מימון, התואמות את צרכיהם בתקופה זו, בגיבוי ביטוח האשראי של בססח.