יורם בליזובסקי: פורשי צה"ל "נחטפים" לתעשיית ההיי-טק

7 אלופי משנה ותתי אלופים שפרשו לאחרונה מצה"ל נקלטו בתעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, זאת בנוסף 25 קצינים אחרים ונגדים שנקלטו בתעשיות אלו במחצית הראשונה של השנה. מדובר בגידול שיא של 68% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בהיי-טק לעומת המחצית הראשונה של 2004


00:00 ,24.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל התאחדות התעשיינים: גידול שיא של 68% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיות האלקטרוניקה והתוכנה במחצית הראשונה של השנה.
 
7 אלופי משנה ותתי אלופים שפרשו לאחרונה מצה"ל נקלטו בתעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, זאת בנוסף 25 קצינים אחרים ונגדים שנקלטו בתעשיות אלו במחצית הראשונה של השנה. יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים שמסר על כך ציין כי מדובר בגידול שיא של 68% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בהיי-טק לעומת המחצית הראשונה של 2004.
 
בליזובסקי מציין כי בסך הכל נקלטו בתעשייה בששת החודשים הראשונים של השנה 102 פורשי צה"ל, המהווים גידול של כ-11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בקליטתם של 52 קצינים, מהם 9 – בדרגת אל"מ ומעלה ו-50 נגדים.
 
כך למשל, בתעשיית החשמל והמתכת נקלטו בששת החודשים הראשונים של השנה 18 פורשי צה"ל בהשוואה ל-4 בלבד בתקופה המקהילה אשתקד.
 
בתעשיות הבניה נקלטו 21 פורשים, זאת לעומת 23 במחצית הראשונה של 2004; בתעשייה הביטחונית נקלטו 17 פורשי צה"ל – בדומה לתקופה המקבילה אשתקד; בתעשיית המזון נקלטו 11 פורשי צה"ל, זאת בהשוואה ל-5 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.
 
בתעשיית הכימיה נקלטו בששת החודשים הראשונים של השנה 3 פורשי צה"ל זאת בהשוואה ל-6 בתקופה המקהילה אשתקד.
 
יצויין כי פורשי צה"ל נקלטו במגוון מקצועות: מהנדסי אלקטרוניקה וחשמל, מכונות, מחשבים, מנהלי פרוייקטים, אנשי שיווק, מנהלי מו"פ, בקרת איכות, אנשי משאבי אנוש, ורכש ועוד.
 
הפעילות המשותפת של התאחדות התעשיינים ומחלקת הפרישה של צה"ל להשמתם של פורשי צה"ל בתעשייה מבוצעת באמצעות יחידה, המוצבת באורח קבע בהתאחדות התעשיינים. היא מאתרת, ממיינת ומפנה את הפורשים מצה"ל למקומות העבודה הפוטנציאליים.
 
יחידה זו גם מסייעת לפורשי צה"ל בראיונות, בהכנת קורות חיים, מתן יעוץ תעסוקתי, במפגש עם מעסיקים והכרת התעשייה.
 
יצויין, כי ב-13 וחצי השנים האחרונות, מאז שנת 1991 ועד היום, נקלטו בתעשייה כ-2,450 נגדים וקצינים שפרשו מצה"ל.