יורם בליזובסקי: ניצני ההתאוששות בתעשייה מלווים גם בקליטת פורשי צה"ל

מסיכום חצי שנתי, עוד לפני השביתה בנמלים, מתברר: במחצית הראשונה של השנה - חל גידול של כ-24% במספר הפורשים שנקלטו בתעשייה - 92 קצינים ונגדים; עם זאת, ירידה של כ-44% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיית האלקטרוניקה והמחשבים


00:00 ,01.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מסיכום חצי שנתי, עוד לפני השביתה בנמלים, מתברר: במחצית הראשונה של השנה - חל גידול של כ-24% במספר הפורשים שנקלטו בתעשייה - 92 קצינים ונגדים; עם זאת, ירידה של כ-44% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיית האלקטרוניקה והמחשבים.

ניצני ההתאוששות בתעשייה מלווים גם בקליטת פורשי צה"ל. במחצית הראשונה של השנה - חל גידול של כ-24% במספר הפורשים שנקלטו בתעשייה - 92 קצינים ונגדים. גידול כה חד לא נרשם מזה 3 שנים. עם זאת, חלה ירידה של כ-44% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיית האלקטרוניקה והמחשבים במחצית הראשונה של 2004. כך עולה מסיכום הנתונים של התאחדות התעשיינים על קליטת פורשי צה"ל בחודשים ינואר - יוני 2004, עוד לפני פרוץ השביתה בנמלים. במחצית הראשונה של השנה נקלטו 19 פורשי צה"ל בתעשיית ההייטק (מתוכם 2 אלופי משנה).

יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים שמסר על כך ציין, כי מסיכום הנתונים מתברר, כי בחודשים ינואר - יוני 2004 חלה עלייה של קרוב לפי 4 בקליטת פורשי צה"ל בתעשייה הביטחונית, לעומת התקופה המקבילה אשתקד ונקלטו 35 פורשי צה"ל בתעשייה הביטחונית.

בליזובסקי ציין, כי בתעשיית הכימיה - נקלטו במחצית הראשונה של 2004 - 6 פורשי צה"ל - גידול של פי 3 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתעשיית הבניה - נקלטו 9 פורשי צה"ל - גידול של פי 3 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. - בתעשיית החשמל והמתכת - נקלטו 4 פורשי צה"ל - גידול של כ-33%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עוד מתברר מנתוני התאחדות התעשיינים, כי בחודשים ינואר - יוני 2004, לא נקלט שום פורש צה"ל בתעשיית הטקסטיל, לעומת 2 פורשים שנקלטו במחצית של 2004 בתעשיית המזון נקלטו במחצית הראשונה של השנה. 5 פורשי צה"ל לעומת 13 פורשים שנקלטו בתעשייה בתקופה המקבילה אשתקד - מדובר בירידה של כ-61%.

בתעשיות הפלסטיקה, הרהיטים והקוסמטיקה נקלטו בחודשים ינואר - יוני 2004, 14 פורשי צה"ל, לעומת 8 בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-75%.

מניתוח נתוני התאחדות התעשיינים מתברר, כי מבין פורשי צה"ל שנקלטו בתעשייה במחצית הראשונה של השנה, מהווים הקצינים 55%, כאשר 22% מהם הינם בדרגת אל"מ ומעלה (2 לעומת 10 בתקופה המקבילה אשתקד). הנגדים מהווים 45% מכלל הפורשים שנקלטו בתעשייה בתקופה הנסקרת.

הפעילות המשותפת של התאחדות התעשיינים ומחלקת הפרישה של צה"ל להשמתם של פורשי צה"ל בתעשייה מבוצעת על ידי רס"ן עמית בר-צור, המוצבת באורח קבע בהתאחדות התעשיינים. היא מאתרת, ממיינת ומפנה את הפורשים מצה"ל למקומות העבודה הפוטנציאליים. יחידה זו גם מסייעת לפורשי צה"ל בראיונות, בהכנת קורות חיים, מתן יעוץ תעסוקתי, במפגש עם מעסיקים והכרת התעשייה.

יצויין, כי ב-13 השנים האחרונות, מאז שנת 1991 ועד היום, נקלטו בתעשייה כ- 2,100 נגדים וקצינים שפרשו מצה"ל.