יורם בליזובסקי: גם בחודשים הקרובים המצב בתעשייה ימשיך להיות קשה

מניתוח חודשי של התאחדות התעשיינים מתברר: נמשך המשבר בתעשייה - בחודשים יולי-אוגוסט פוטרו כ-3,300 איש; נרשמה ירידה של 0.6% בשעות העבודה בתעשייה


00:00 ,16.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מניתוח חודשי של התאחדות התעשיינים מתברר: נמשך המשבר בתעשייה - בחודשים יולי-אוגוסט פוטרו כ-3,300 איש; נרשמה ירידה של 0.6% בשעות העבודה בתעשייה

נמשך המשבר בתעשייה. בחודשים יולי-אוגוסט 2003 מוסיף קצב פיטורי העובדים מהתעשייה להיות מהיר. פוטרו כ-3,300 עובדים. כך מסר יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים על סמך ניתוח חודשי של התאחדות התעשיינים על מצב התעשייה.

בליזובסקי מעריך, כי גם בחודשים הקרובים המצב בתעשייה ימשיך להיות קשה, בעיקר על רקע השביתות והעיצומים במשק בתקופה האחרונה, ורמת אי הוודאות הגבוהה בתחום הכלכלי ובתחום יחסי העבודה.

מהניתוח החודשי של התאחדות התעשיינים ע"פ ענפים מתברר כי בחודשים יולי – אוגוסט 2003 הואץ קצב פיטורי העובדים בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית – מדובר בצמצום של 1.5% במצבת העובדים. (מזון, משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור, עץ ורהיטים), זאת בהמשך לקצב פיטורים של כ- 0.9% לרבעון, בשלושת הרבעונים שקדמו.

במקביל, צמצום של 0.9% חל בחודשים יולי – אוגוסט 2003 במצבת העובדים של קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, (כרייה וחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת). זאת בהמשך לקצב פיטורים של 1.7% ברבע השני וקליטת עובדים מתונה של 0.3% ברבע הראשון של השנה.

בדומה, גם בענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית חלה בתקופה זו ירידה של 0.9% במצבת העובדים, (מדובר בכימיקלים וזיקוק נפט (ללא תרופות) מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי). זאת בהמשך לפיטורים בקצב של 1.4% ברבע השני ובקצב של 0.5% ברבע הראשון של השנה.

ירידה מתונה יחסית של 0.5%, נרשמה בחודשים יולי – אוגוסט 2003 במצבת העובדים בקבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית, (רכיבים אלקטרוניים, ציוד לבקרה ופיקוח וציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני, כלי הובלה ותרופות), זאת בהמשך לנסיגה מתונה של 0.2% ברבע השני ונסיגה של 1% ברבע הראשון של השנה.

בליזובסקי מציין, כי עוד עולה מהניתוח החודשי של התאחדות התעשיינים כי בחודשים יולי – אוגוסט 2003 נרשמה עלייה מתונה של 0.4% בתפוקת תעשייה, זאת לאחר נסיגה של 1% ברבע השני ויציבות ברבע הראשון של השנה.

מהניתוח ע"פ ענפים עולה כי בחודשים אלו נרשמה נסיגה מתונה, של 0.5% בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, זאת לאחר נסיגה חדה של 3.8% ברבע השני ועלייה של 2.4% ברבע הראשון של השנה.

עלייה מתונה עוד יותר של 0.2% נרשמה ביולי – אוגוסט 2003 בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, זאת בהמשך לעלייה דומה ברבע השני ונסיגה של 1.7% ברבע הראשון של השנה.

יציבות נרשמה בחודשים אלה בתפוקת ענפי הטכנולוגיה העילית, זאת לאחר נסיגה של 1.6% ברבע השני ועלייה של 0.5% ברבע הראשון של השנה. מנגד, נסיגה של 1.2% נרשמה בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, זאת בהמשך לנסיגה של 0.5% לרבעון בשלושת הרבעונים שקדמו.

בליזובסקי מציין, כי בחודשים יולי – אוגוסט 2003 חלה ירידה של 0.6% בשעות העבודה בתעשייה, לאחר ירידה של 1.6% ברבע השני ושל 0.4% ברבע הראשון של השנה.

במקביל, נרשמה עלייה בשעות העבודה למועסק בתקופה הנסקרת - עלייה של 0.3%, לאחר נסיגה של 0.5% ברבע השני ויציבות ברבע הראשון של השנה.

עוד עולה מניתוח התאחדות התעשיינים כי בחודשים יולי - אוגוסט 2003 נמשכה ההאצה בקצב גידול פריון העבודה בתעשייה, על רקע העלייה בתפוקת התעשייה ולמרות ההתמתנות בקצב ירידת שעות העבודה. עלייה של 1% נרשמה בפריון ביולי – אוגוסט 2003, בהמשך לעלייה של 0.6% ברבע השני ושל 0.4% ברבע הראשון של השנה. הגידול בפריון משקף עלייה בפריון מרבית קבוצות הענפים, למעט קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית אשר רשמה ירידה של 0.7% בפריון. עלייה של 1.5% נרשמה בפריון ענפי הטכנולוגיה המסורתית, עליה של 1% במעורבת עילית ועליה של 0.5% בפריון קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית.