יורם בליזובסקי: גידול של 38.5% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיית ההייטק.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה חל גידול של כ-38.5% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיית ההייטק, זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד.


00:00 ,22.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בתשעת החודשים הראשונים של השנה חל גידול של כ-38.5% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיית ההייטק, זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

סה"כ נקלטו בחודשים ינואר - ספטמבר 2005 54 פורשי צה"ל בתעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. מבין הפורשים 8 קצינים בדרגת אלוף משנה. כך מסר יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים מסיכום פורשי צה"ל שנקלטו בתעשייה בחודשים ינואר-ספטמבר השנה.
 
בליזובסקי ציין, כי 64% מפורשי צה"ל שנקלטו בתעשייה בתשעת החודשים הראשונים של השנה מצאו מקום עבודה בתעשייה המסורתית.
 
מנכ"ל התאחדות התעשיינים מדגיש, כי בחודשים ינואר-ספטמבר 2005 נקלטו 96 פורשי צה"ל בתעשייה המסורתית – חשמל ומתכת, בניה, מזון, טקסטיל, כימיה ובתעשייה הביטחונית. מדובר בירידה של כ-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
סה"כ נקלטו בתשעת החודשים הראשונים של השנה 150 פורשי צה"ל – מהווה גידול של כ-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בקליטתם של 81 קצינים, מהם 10 – בדרגת אל"מ ומעלה ו-69 נגדים.
 
יצויין כי פורשי צה"ל נקלטו במגוון מקצועות: - מהנדסי אלקטרוניקה וחשמל, מכונות, מחשבים, מנהלי פרוייקטים, אנשי שיווק, מנהלי מו"פ, בקרת איכות, אנשי משאבי אנוש, ורכש ועוד.
 
הפעילות המשותפת של התאחדות התעשיינים ומחלקת הפרישה של צה"ל להשמתם של פורשי צה"ל בתעשייה מבוצעת ע"י יחידה, המוצבת באורח קבע בהתאחדות התעשיינים. היא מאתרת, ממיינת ומפנה את הפורשים מצה"ל למקומות העבודה הפוטנציאליים.
 
יחידה זו גם מסייעת לפורשי צה"ל בראיונות, בהכנת קורות חיים, מתן יעוץ תעסוקתי, במפגש עם מעסיקים והכרת התעשייה.
 
יצויין, כי ב-13 השנים האחרונות, מאז שנת 1991 ועד היום, נקלטו בתעשייה כ-2,450 נגדים וקצינים שפרשו מצה"ל.