יוקמו 5 חברות חממה חדשות בהיקף של 8.8 מיליון שקל

אושרו פרויקטים בתחומי איכות הסביבה, תוכנה ומכשור רפואי. פרויקטים המופעלים באזור הנגב זוכים למענק פריפריאלי בגובה 85% מהתקציב שאושר להם


00:00 ,25.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

אושרו פרויקטים בתחומי איכות הסביבה, תוכנה ומכשור רפואי. פרויקטים המופעלים באזור הנגב זוכים למענק פריפריאלי בגובה 85% מהתקציב שאושר להם
 
ועדת החממות הטכנולוגיות, בראשות המדען הראשי, ד"ר אלי אופר, אישרה בישיבתה האחרונה חמישה פרוייקטים חדשים בתחומי איכות סביבה, תוכנה ומכשור רפואי בשווי מענק של 8.8 מיליון שקל.
 
בתחום איכות הסביבה אושר פרויקט של טיפול ביולוגי של מי שפכים מאת חממת מעי"ן בדימונה. במסגרת הפרויקט תפותח מערכת ביולוגית כוללת לטיהור של מי שפכים ביתיים ופסולת תעשייתית. זאת, בעזרת מגוון רחב של ובשיווי משקל אקולוגי עם מערכת הזיהום. חיידקים אלה מפרקים מזהמים כימיים ואורגנים והופכים אותם למים ופחמן דו חמצני. בגמר עבודת הפירוק נותרת בוצה בכמות אפסית. באמצעות הטכנולוגיה שתפותח ניתן יהיה לבנות מתקנים חדשים ולשדרג מתקנים קיימים, תוך עמידה בתקנים המחמירים ביותר למתקני טיהור שפכים.
 
בתחום התוכנה אושר פרויקט של פרסום ממוקד תוכן באינטרנט מאת חממת קסניה בקריית גת. במסגרת הפרוייקט תפותח פלטפורמה טכנולוגית חדשנית שמאפשרת זיהוי חד-חד ערכי של גולש, בכל אתר בו הוא גולש, ועל ידי הזיהוי מאפשר לפרסם באופן ממוקד ומותאם פרסומת ממוקדת לאותו גולש ספציפי תוך שמירה על פרטיו האישים.
 
בתחום המכשור הרפואי אושרו פרויקטים של מערכת לניטור מתמשך של האוורור הריאתי מאת חממת רד-ביומד בתל אביב, פרויקט ניהוג רובוטי של מחט גמישה לטיפולים מל-עוריים מאת חממת מיט"ב בקריית שמונה ופרויקט פיתוח שיטה וערכת ציוד לטיפול בזיהום עצם
(OSTEOMYELITIS) באמצעות שחרור מבוקר לטווח ארוך של יוני כסף של חממת יוזמות העמק (אופק) במגדל העמק.
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי, ציין כי בנוסף על כך אישרה ועדת החממות להעניק לחברת מגדל חממות טכנולוגיות בע"מ, שהינה חברת בת של מגדל שוקי הון, זיכיון למשך שלוש שנים לצורך הפעלת חממת לאב-וואן הממוקמת בתל אביב במקומה של קרן סטייג'-וואן שיצאה מהשותפות בחממה לאחר שלוש שנים.  המשקיעים הנוספים בחממה הם הרשות לפיתוח כלכלי תל אביב-יפו ומנהלי קרן סטייג'-וואן, יובל כהן ואדורם געש.
 
רנה פרידור, מנהלת תוכנית החממות, ציינה כי חממת מעי"ן שמיזגה לתוכה את חממת דימונה בשנה שעברה, תמשיך להפעיל פרויקטים בדימונה תחת פיקוחה בתחומים מגוונים ובהם חומרים ואיכות סביבה. פרידור הוסיפה כי מדינת ישראל רואה חשיבות רבה בפיתוח הנגב וקידום היזמות בה ולכן פרויקטים שיופעלו באתר דימונה ייהנו ממענק פריפריאלי של 2.1 מיליון שקל לתקופה של שנתיים שיהווה 85% מהתקציב שאושר לפרוייקט.