יוזמות חקיקה פרטיות בכנסת תפגענה קשות בסחר חוץ של ישראל

נשיא איגוד לשכות המסחר לשר התמ"ת: יוזמות חקיקה פרטיות בכנסת תפגענה קשות בסחר חוץ של ישראל, לין תוקף בחריפות הצעת חוק שנועדה לעגן היטל על יבוא מוצר אחד עבור מפעל אחד. "יוזמות חקיקה פרטיות בכנסת תפגענה קשות בסחר חוץ של ישראל


00:00 ,21.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
נשיא איגוד לשכות המסחר לשר התמ"ת: יוזמות חקיקה פרטיות בכנסת תפגענה קשות בסחר חוץ של ישראל, לין תוקף בחריפות הצעת חוק שנועדה לעגן היטל על יבוא מוצר אחד עבור מפעל אחד


"יוזמות חקיקה פרטיות בכנסת תפגענה קשות בסחר חוץ של ישראל. כל מה שנעשה עד היום במסגרת יחסי החוץ בתחום הכלכלה, בדרך של הסכמים מסודרים בין גושי סחר או בין מדינות, ישובש כליל כתוצאה מיוזמות חקיקה בכנסת השואפות להגן על מפעל זה או אחר".

כך אמר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בפנייה לשר התעשייה, המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט בנוגע להצעת חוק להעלות את ההיטל הקיים היום על יבוא שמן וכוספה. היטל ששיעורו כיום הוא 4.5% ביבוא מארצות האיחוד האירופי ו- 7.5% ממדיניות שלישיות שלישראל אין הסכמי סחר עימן..

לדברי לין הצעת החוק מתיימרת לקבוע בחוק שיעורי היטל קבועים בגין יבוא של שמן מאכל, תוך התייחסות לארצות יבוא ספציפיות. כל זאת עבור מפעל אחד בישראל, השואף לבסס את הגנתו בפני יבוא מתחרה.

"הסכנה בחקיקה מסוג זה הינה עצומה ומשמעותה אנרכיה חקיקתית. חוק כזה יהווה תקדים מסוכן אשר יעודד מפעלים נוספים בישראל ליזום פעולת לובי בכנסת, על מנת להגיש הצעות חוק מיוחדות, שיגנו כל אחת על מפעל אחר מפני יבוא מתחרה. עבור כל מפעל ישראלי תחוקק הכנסת חוק מיוחד" הדגיש לין.

לין הוסיף כי מדיניות הסחר של ישראל עם מדינות חוץ תהפוך לחוכא ואיטלולא. "במקום אחידות במדיניות ובעקרונות סחר החוץ של המדינה, עלולים להיווצר שברים של הסדרים מיוחדים עבור כל מפעל ומפעל, ומדינת ישראל תיתפס כמדינה שאין לה כל שליטה על יחסי הסחר שלה."