יו"ר מטה כחול-לבן: הרכבת הקלה בת"א תוסיף 16 אלף מקומות עבודה

עדי ליבנה: יש להעדיף במכרז את הקבוצה שתתחייב גם להגדיל את הרכש מהתעשייה הישראלית מעבר ל-28% הנדרשים בחוק. מעריך כי ניתן לבצע בפרויקט עבודות מתוצרת כחול-לבן בהיקף של כ-6 מיליארד שקל - יוסיף עוד כ-16 אלף מקומות עבודה חדשים


00:00 ,26.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

עדי ליבנה: יש להעדיף במכרז את הקבוצה שתתחייב גם להגדיל את הרכש מהתעשייה הישראלית מעבר ל-28% הנדרשים בחוק. מעריך כי ניתן לבצע בפרויקט עבודות מתוצרת כחול-לבן בהיקף של כ-6 מיליארד שקל - יוסיף עוד כ-16 אלף מקומות עבודה חדשים
 
יש להעדיף במכרז הרכבת הקלה בת"א את הקבוצה שתתחייב גם להגדיל את הרכש מהתעשייה הישראלית מעבר ל-28% הנדרשים בחוק. זאת לאחר שבמכרז נקבע כי התנאי העיקרי לזכיית הקבוצה יהיה גובה המענק הממשלתי שתבקש. כך מבקש עדי ליבנה, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כיתן תעשיות, מבני וקנין - יו"ר נ.ת.ע. (נתיבי תחבורה עירוניים) ומשר התחבורה, מאיר שטרית. המכרז אמור להיפתח מחר, ב-27 בפברואר.
 
ליבנה סבור כי מתוך 10 מיליארדי השקלים שאמורים להיות מושקעים בפרויקט הרכבת הקלה בת"א עד שנת 2011, כ-60% לפחות (6 מיליארד שקלים) יכולים להיות מבוצעים ע"י התעשיה הישראלית, דבר שיביא להערכתו ליצירתם של כ-16 אלף מקומות עבודה חדשים בתעשיה ובשירותים הנלווים. מדובר בתחומים של מערכות חשמל, מיזוג, עבודות מתכת, תאורה, אלומיניום, חלונות זכוכית ועוד.
 
יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים מציין כי התעשיה הישראלית הנה תעשיה איכותית הנאבקת קשות מול מתחריה בחו"ל וכי הזרמת עבודות בהיקף של מיליארדי שקלים יכולה להוות מנוף חשוב לצמיחת התעשיה.
 
ליבנה טוען, כי בשעה שבעולם כולו מגינות הממשלות "בחירוף נפש" על התעשיה המקומית שלהן ומערימות קשיים בפני חברות ישראליות וחברות זרות אחרות מלהשתתף במכרזים ממשלתיים וציבוריים - הרי שבישראל המצב הפוך וכמעט הכל פתוח ופרוץ.
 
שלוש קבוצות בינלאומיות כבר הגישו את מועמדותן למכרז, בהן קבוצת "מטרו רייל", קבוצת "מטרו טרנספורטיישן סולושיין" וכן קבוצת "ספידן גרופ".