יו"ר לשכת רואי החשבון בחיפה: תקנות הפיצויים עקב המלחמה מסובכות וקשות ליישום

רו"ח מתתיהו רוזנטל: "זהו אוסף של תקנות שקשות ליישום בשל מורכבותן וכן בשל העובדה שבתוך ארבעה ימים יש להגיש את הטפסים". בנוסף, בכל תביעה יש לחתום על סעיף שזו תביעה סופית


00:00 ,03.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

רו"ח מתתיהו רוזנטל: "זהו אוסף של תקנות שקשות ליישום בשל מורכבותן וכן בשל העובדה שבתוך ארבעה ימים יש להגיש את הטפסים". בנוסף, בכל תביעה יש לחתום על סעיף שזו תביעה סופית
 
רואי החשבון האמורים לעזור לבעלי העסקים והמפעלים להגיש את התביעות על פי הסדר הפיצויים בגין נזקי המלחמה בצפון מתקשים להתמודד עם התקנות. "זהו אוסף של תקנות שקשות ליישום בשל מורכבותן וכן בשל העובדה שבתוך ארבעה ימים יש להגיש את הטפסים" טוען רו"ח מתתיהו רוזנטל, יו"ר לשכת רואי החשבון בחיפה.
 
לדברי רו"ח רוזנטל, כדי לקבל את סכומי הפיצויים ב-20 באוגוסט קבע משרד האוצר שיש להעביר את התביעות עד 6 באוגוסט, כאשר רק ב-2 באוגוסט פורסמו התקנות. "ב-3 באוגוסט חל תשעה באב, למחרת יום שישי ולאחריו ב-5 באוגוסט חל יום שבת, איך יכול רואה חשבון שיש לו עשרות לקוחות להכין כראוי את התביעות עד 6 באוגוסט? שואל יו"ר לשכת רואי החשבון בחיפה.
 
בנוסף מזהיר רואה חשבון רוזנטל את הנישומים מסעיף שמופיע בטופס התביעה ובו על התובע לחתום שידוע לו כי "סכום הפיצוי הוא סופי". לדבריו "הפזיזות היא מהשטן וחתימה כזאת, תמנע מבעל העסק כל תביעה עתידית".
 
לדברי יו"ר לשכת רואי החשבון בחיפה, הוא קיבל עשרות פניות מרואי חשבון באזור שביקשו הבהרות והסברים על התקנות שפורסמו. "ביקשנו לערוך בדחיפות יום עיון על הנושא יחד עם עורכי דין שמטפלים בעניין זה ופיקוד העורף אסר עלינו לקיים התכנסות כזאת".
 
רואה החשבון אלעד רוזנטל טוען כי התקנות גורמות לאפליה בין בעלי העסקים. כך למשל מי שאינו מעסיק עובדים, יקבל יותר מבעל עסק שיש לו אפילו עובדת אחת גם אם נגרם לו נזק גדול יותר דוגמה אחרת: מי שעובד מביתו אינו זכאי לפיצוי גם אם נגרמו לו נזקים כבדים עקב המלחמה.