יו"ר הנייר בהת' התעשיינים: 20 מפעלי נייר סגרו חלק מקווי היצור שלהם מתחילת השנה

עידו קליין- 20 מפעלי נייר סגרו חלק מקווי היצור שלהם מתחילת השנה, בשל הגידול המתמשך ביבוא מוצרי נייר; במחצית הראשונה של השנה פוטרו יותר מ- 160 עובדים, חלה נסיגה של 20% בהשקעות ושל 10% ביצוא


00:00 ,18.09.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
עידו קליין- 20 מפעלי נייר סגרו חלק מקווי היצור שלהם מתחילת השנה, בשל הגידול המתמשך ביבוא מוצרי נייר; במחצית הראשונה של השנה פוטרו יותר מ- 160 עובדים, חלה נסיגה של 20% בהשקעות ושל 10%  ביצוא; נקודת אור יחידה גידול של 2.7%  במכירות לשוק המקומי הסתכם בכ- 577  מליוני דולרים; קורא לצרכנים בארץ ולמוסדות השלטון לרכוש מוצרי נייר תוצרת כחול-לבן
 
20 מפעלי נייר סגרו חלק מקווי היצור שלהם מתחילת השנה, בעיקר בשל הגידול המתמשך ביבוא מוצרי נייר. כך מסר עידו קליין, יו"ר הנייר, הקרטון ומוצריו בהתאחדות התעשיינים.
 
קליין ציין כי במחצית הראשונה של השנה חל גידול של 6% ביבוא מוצרי נייר לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 49 מליוני דולרים. זאת בהמשך לגידול של 5% במוצרי נייר בשנת 2001, לעומת השנה שקדמה לה. קליין הדגיש כי בתוך כך גדל יבוא המחברות והדפדפות מאינדונזיה מלזיה, סין ותורכיה בכ- 15% במחצית הראשונה של השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
קליין מסר כי במחצית הראשונה של השנה פוטרו יותר מ- 160 עובדים בענף הנייר, הקרטון ומוצריו, חלה ירידה של 20% בהשקעות שהסתכמו בכ- 8  מליוני דולרים בלבד, חלה נסיגה של 10%  ביצוא הענף שהסתכם ב- 27 מליוני דולרים לעומת המחצית הראשונה אשתקד.
 
קליין מציין כי נקודת האור היחידה בענף היא המכירות לשוק המקומי שגדלו במחצית הראשונה  של השנה ב- 2.7% לעומת התקופה  המקבילה אשתקד והסתכמו ב- 577 מליוני דולרים.
 
הוא קרא לצרכנים בארץ ולממשלת ישראל  לרכוש מוצרי נייר מתוצרת כחול-לבן ולעודד רכישת מוצרי נייר מתוצרת כחול-לבן במשרדי הממשלה, ברשויות המקומיות, ובחברות ציבוריות, ובכך למנוע אבטלה ופיטורי עובדים.