טירה קורא לקיים מעטפת מכס אחודה עם בקרה במעברים לאחר ההתנתקות

התאחדות התעשיינים מקיימת דיאלוג עם המועצה לביטחון לאומי בנושא הקשרים הכלכליים בין ישראל לרשות הפלשתינאית לאחר ההנתקות; גיורא איילנד: נגיע לשידרוג משמעותי במעברים


00:00 ,31.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
התאחדות התעשיינים מקיימת דיאלוג עם המועצה לביטחון לאומי בנושא הקשרים הכלכליים בין ישראל לרשות הפלשתינאית לאחר ההנתקות; עודד טירה: התאחדות התעשיינים ממליצה לקיים מעטפת מכס אחודה, עם בקרה במעברים; גיורא איילנד: תוך פחות משנה לאחר ההנתקות, נגיע לשידרוג משמעותי במעברים

התאחדות התעשיינים ממליצה להקים מעטפת מכס אחודה עם בקרה במעברים על הרמוניזציה בתקינה ובאיכות. הבקרה גם תמנע חיקויים וזיופי מוצרים. כך אמר, עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים, במסגרת דיאלוג שקיימה התאחדות התעשיינים בסוף השבוע עם המועצה לביטחון לאומי בראשותו של גיורא איילנד, בנושא הקשרים הכלכליים בין ישראל לבין הרשות הפלשתינאית לאחר ההנתקות ובמסגרת הסדרי קבע.

בדיאלוג השתתפו בין השאר, יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים; תא"ל (מיל') יואל פלדשו, מנכ"ל נשר ומרכז הדיאלוג בנושא הפלשתיני, מטעם התאחדות התעשיינים; יאיר רוטלוי, מנכ"ל לודג'יה רוטקס; דני גולדשטיין, מנכ"ל תדיראן קרייר ותעשיינים אחרים.

גיורא איילנד מסר כי תוך פחות משנה לאחר ההנתקות נגיע לשדרוג משמעותי במעברים. כן אמר, כי ישנה המלצה להקים אזורי תעשייה פלשתינאים, משיקים לגדר, בצד הפלשתיני וקרובים למעברים. זאת במסגרת מיזמים משותפים ישראלים – פלשתינים. כאשר הקהילה הבינלאומית, תהה שותפה בהשקעות ובפיתוח התשתית (חשמל, מים, צנרת ועוד) ותעודד בואם של משקיעים זרים לאזורי תעשייה אלו. לעובדים ישראלים ולתעשיינים הישראלים לא יתאפשר לעבור לשטח הפלשתיני וגם לא לעבוד באזורי תעשייה אלו, שיאויישו בעובדים פלשתינאים בלבד. יחד עם זאת, צה"ל לא יצטרך לאבטח אזורי תעשייה אלו. המפגשים בין אנשי העסקים משני הצדדים יערכו במעבר במסוף מיוחד – בשטח ישראל.

טירה ציין כי במסגרת הדיאלוג עם התאחדות התעשיינים, התברר כי המועצה לביטחון לאומי בוחנת בין השאר, הרעיון להאריך את קו הרכבת המתוכנן, כך שיגיע בעתיד מאשדוד למעבר ארז וכן מאשדוד לטול כרם. דבר שיאפשר, בסופו של דבר, חיבור נוסעים לסחורות בין עזה לבין יהודה ושומרון.

טירה הוסיף כי הדיאלוג בין התאחדות התעשיינים לבין המועצה לביטחון לאומי נסב גם על הסוגיות הבאות: הסכמי סחר והרמוניזציה העסקית, בין השטח שנתנתק ממנו לבין ישראל; נושא המעברים לאחר ההנתקות והצורך בשיפורם. כן הועלתה הסוגיה של האצה בתעסוקה בשטחים שיפונו וכיצד לאפשר ליזמים ישראלים להמשיך ולהנות מעבודה פלשתינאית, במקום לנדוד לסין ולהודו. כן דובר על נושא פינוי רצועת עזה והתייחסות לאנשי העסקים שם.

"התאחדות התעשיינים", ציין טירה, "גם העלתה את סוגיית העבודה בקבלנות משנה בתוך שטח הרשות הפלשתינאית עבור מפעלים ישראלים, בעיקר בתחום הטקסטיל".

טירה הוסיף כי סוכם עם המועצה לביטחון לאומי על המשך שיתוף הפעולה ומעורבות המגזר העסקי בתהליך קבלת ההחלטות בנושאים הכלכליים הקשורים לרשות הפלשתינית.