טירה לשרי האוצר והפנים: המגזר העסקי מתנגד לממן את פתרון משבר הרשויות המקומיות באמצעות העלאת הארנונה

טירה מציע - להפחית את שכרם של בעלי המשכורות הגבוהות ברשויות שבמשבר, להפעיל תוכניות התייעלות ולהעמיק את הגבייה; המגזר העסקי ישלם השנה כ-4 מיליארד שקל ארנונה;


00:00 ,10.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
טירה מציע - להפחית את שכרם של בעלי המשכורות הגבוהות ברשויות שבמשבר, להפעיל תוכניות התייעלות ולהעמיק את הגבייה; המגזר העסקי ישלם השנה כ-4 מיליארד שקל ארנונה; בשנים 96' - 2003 חלה עלייה ריאלית של 18% בתעריפי הארנונה, בשנה האחרונה התייקרה הארנונה ריאלית בכ-2%.

המגזר העסקי מתנגד לממן את פתרון משבר הרשויות המקומיות באמצעות העלאת הארנונה. כך אומר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים.

במכתב אל שר האוצר - בנימין נתניהו ולשר הפנים - אברהם פורז, טוען טירה, כי אין כל הצדקה להעניק "פרס" לרשויות המקומיות באמצעות העלאת תעריפי הארנונה למגזר העסקי שישלם השנה כ-4 מיליארד שקל ארנונה. במקום זאת, יש לדרוש מהרשויות המקומיות למנוע את העלאות השכר הגבוהות והחריגות, שנעשות ללא כל אחריות ציבורית וכן לקבוע הפחתת שכר לבעלי השכר הגבוה ברשויות המקומיות המצויות במשבר, עד לסיומו.

עוד טוען טירה, כי על הרשויות להפעיל לאלתר תוכניות התייעלות, כפי שנעשה במגזר העסקי. כמו כן על הרשויות המקומיות להעמיק את היקפי הגביה שלהן ובכך להקטין את חובות הארנונה לרשויות שנאמדו בשנת 2002 ביותר מ-10.1 מיליארד שקלים.

מצבו של המגזר העסקי, אומר יו"ר לשכת התאום, אינו מאפשר לו לספוג עלויות נוספות, במיוחד נוכח העובדה שהוא אמור לייצר מקומות עבודה נוספים.

טירה מזהיר, כי העלאת תעריפי הארנונה תגרום בסופו של דבר לקריסתם של עסקים רבים, לפיטורים נרחבים ולגידול באבטלה.

במכתב אל נתניהו ופורז, מציין טירה כי, המגזר העסקי עמד בתקופה האחרונה במצוקה קשה אשר חייבה אותו לבצע פעולות כואבות של צמצומים והתייעלות, לעומת זאת, הרשויות המקומיות המשיכו להתנהל בחוסר אחריות תקציבית. זאת מתוך הבנה כי יש מי שיכסה על מחדליהן.

עוד טוען יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, כי למרות שתעריפי הארנונה השנה היו אמורים לרדת ב-1.9%, ע"פ נוסחת העדכון, הוחלט למרות זאת על הקפאתם - מדובר למעשה בהעלאה ריאלית של 1.9%. זאת בנוסף לעובדה, כי בין השנים 1996 - 2003 עלו תעריפי הארנונה בכ-18% ריאלית, בד בבד עם העלאות חריגות בתעריפי הארנונה בעשרות רשויות מקומיות.