טירה לשר הביטחון: עשרות מפעלים באזור התעשייה ארז מצויים בסכנת קריסה

מינואר השנה נגרם למפעלים אלו נזק ישיר של כ-40 מליון שקל ואובדן של עשרות לקוחות; עודד טירה טוען כי על ממשלת ישראל להחליט, או לספק ביטחון לאזור התעשייה ארז או לחילופין להכריז על "ארז תחילה", לסגור האזור, לפצות היזמים ולאפשר להם לסיים "בקומה זקופה"; מציע - ל


00:00 ,21.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מינואר השנה נגרם למפעלים אלו נזק ישיר של כ-40 מליון שקל ואובדן של עשרות לקוחות; עודד טירה טוען כי על ממשלת ישראל להחליט, או לספק ביטחון לאזור התעשייה ארז או לחילופין להכריז על "ארז תחילה", לסגור האזור, לפצות היזמים ולאפשר להם לסיים "בקומה זקופה"; מציע - לפעול לאלתר לפתיחת אזור התעשייה ולתת ביטחון מלא למפעלים ולעובדים - ישמש דוגמא לשת"פ כלכלי ישראלי-פלשתיני.

עשרות מפעלים באזור התעשייה ארז מצויים בסכנת קריסה. מינואר השנה ועד היום נגרם למפעלים באזור זה נזק ישיר של כ-40 מליון שקל ואובדן של עשרות לקוחות, שהמפעלים באזור ארז מהווים עבורם קבלני משנה. כך טוען עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים. זאת בעקבות שרשרת הסגירות של אזור התעשייה ארז מתחילת השנה, והסגירה האחרונה ב-17 באפריל.

במכתב לשר הביטחון, שאול מופז טוען נשיא התאחדות התעשיינים, כי על ממשלת ישראל ועל שר הביטחון, כמייצגה לצורך העניין הביטחוני, להחליט האם ניתן לספק ביטחון לאזור התעשייה על מנת שיתפקד באופן רציף ובטוח, או לחילופין להכריז על "ארז תחילה", לפצות היזמים ולסגור את האזור.

טירה טוען, כי למיטב שיפוטו, אזור תעשייה ארז מהווה דוגמא לשיתוף פעולה כלכלי שדרושים כמותו על מנת לקדם את תהליך השלום עם הפלשתינאים. וכי לכישלון אזור התעשייה תהיינה השלכות מרחיקות לכת.

נשיא התאחדות התעשיינים פונה לשר הביטחון בבקשה לפעול לאלתר לפתיחת אזור תעשייה ארז, לתת ביטחון מלא למפעלים ולעובדים באזור. זאת על מנת שאזור התעשייה יוכל לתפקד כראוי ובביטחון ולשמש דוגמא לשיתוף פעולה בלתי פגיע. "במידה וקצרה ידינו מלספק ביטחון הולם בהמשך, יש לאפשר ליזמים לצאת בקומה זקופה ומיד" טוען טירה.

יצויין, כי באזור התעשייה ארז 187 מפעלים, כ-4,000 מועסקים (רובם המכריע פלשתינאים).