טירה לשר האוצר: להחזיר 80 מליון ש"ח לקרן לעידוד השיווק לחו"ל

שר האוצר, בנימין נתניהו הבטיח לעודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים לבחון מחדש ומיידית את ההחלטה לבטל את תקציב הקרן לעידוד השיווק לחו"ל. החלטה שהתקבלה לפני כחודש ימים במסגרת התוכנית הכלכלית של הממשלה. כבר במהלך השבוע תתקיים פגישה בנושא זה בשיתוף נציגי התאחדו


00:00 ,26.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
שר האוצר, בנימין נתניהו הבטיח לעודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים לבחון מחדש ומיידית את ההחלטה לבטל את תקציב הקרן לעידוד השיווק לחו"ל. החלטה שהתקבלה לפני כחודש ימים במסגרת התוכנית הכלכלית של הממשלה. כבר במהלך השבוע תתקיים פגישה בנושא זה בשיתוף נציגי התאחדות התעשיינים, על מנת למצוא פתרון לבעייה.

עודד טירה נפגש אתמול עם שר האוצר בלשכתו בהשתתפות מנכ"ל האוצר, אוהד מראני ונירה שמיר, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים.

טירה ביקש אתמול משר האוצר להחזיר לקרן לעידוד השיווק לחו"ל תקציב של 80 מליוני ש"ח.

באשר להעלאת גיל הפרישה לפנסיה, הבהיר טירה בפגישה כי במגזר העסקי ישנם מקצועות בהם לא ניתן לעבוד בגילאים מבוגרים, (סוף שנות ה-50 תחילת שנות ה-60 של העובד). במקרים כאלו, אמר טירה, העלאת גיל הפרישה לפנסיה גורמת "להתעללות" בעובד או לאבטלה סמויה, בכך שהעובד מוסט לתפקיד לא פרודוקטיבי, או להעלאה דרסטית בעלות העבודה של החברה. זאת כיוון שהיא תאלץ לממן לעובד פנסיה על חשבון החברה למשך שנים רבות. שר האוצר, גילה הבנה לבעייה זו ואמר כי אכן יש לקבוע חריגים ותיקונים.

סוכם כי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים תשולב בוועדה הציבורית שתדון בנושא ותיקבע חריגים ותיקונים לקראת החקיקה.

בנוסף, ביקש נשיא התאחדות התעשיינים משר האוצר להפעיל את תקציב הקרן לעידוד חסכון במים, זאת כשנה לאחר שהוקמה. כמו כן, ביקש להגדיל את תקציב הקרן מ-5 מליוני ש"ח ל-8 מליוני ש"ח. שר האוצר הבטיח לבדוק נושא זה.