טירה: ירי הקסאמים גרם לנזק של כ- 10-8 מיליוני שקלים למפעלי התעשייה באזור שדרות ושער הנגב

עודד טירה, לקראת הביקור בשדרות ובשער הנגב קורא לממשלה לפצות המפעלים ולהכיר בשדרות ובשער הנגב כקו-עימות לצורך מתן העדפה במכרזים של משרד הביטחון; קורא לשלטון המקומי להפחית את תשלומי המיסוי העירוני.


00:00 ,22.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עודד טירה, לקראת הביקור בשדרות ובשער הנגב קורא לממשלה לפצות המפעלים ולהכיר בשדרות ובשער הנגב כקו-עימות לצורך מתן העדפה במכרזים של משרד הביטחון; קורא לשלטון המקומי להפחית את תשלומי המיסוי העירוני.

ירי הקסאמים במהלך השנה האחרונה, גרם לנזק ישיר ועקיף של כ-10 מיליוני שקלים למפעלי התעשייה באזור שדרות ושער הנגב. כך מסר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים, לקראת ביקורו מחר, (23.9) באיזורים אלו ופגישתו עם התעשיינים, עם ראש עיריית שדרות ועם ראש מועצת שער הנגב.

טירה ציין, כי בעקבות הירי החוזר ונשנה של טילי קסאם, קניינים מחו"ל הפסיקו להגיע למפעלים; אנשי תחזוקה מחו"ל וממרכז הארץ חוששים מלבוא לאזורי התעשייה בשדרות ובשער הנגב; עובדים רבים נעדרים מהעבודה במפעלים; חלה ירידה בהזמנות מחו"ל; חל גידול בעלויות ובהוצאות הכספיות של המפעלים, הנאלצים לפצות הלקוחות במקרה של איחור במועדי אספקה, וכמו כן, להחזיק מלאים בחו"ל, על מנת להבטיח אספקה סדירה; זאת ועוד, המפעלים בשדרות ובשער הנגב שוקלים מחדש את תוכניותיהם בכל הקשור להשקעה או הרחבה. במילים אחרות, אומר טירה, המצב של המפעלים באזורים אלו הולך ונעשה קשה מיום ליום.

הוא קורא לממשלה לפצות המפעלים על ניזקיהם, ולהכיר בשדרות ובשער הנגב כאזור קו עימות, לצורך מתן העדפה במכרזים של משרד הביטחון.

כמו כן, מציע לשקול מתן הטבות מס לעובדים במקום במטרה להוזיל את עלויות העבודה. בד בבד, טירה קורא לראש עיריית שדרות, אלי מויאל ולראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר להפחית את תשלומי המיסוי העירוני ובראשם הארנונה זאת כדי לעודד את המפעלים במקום לעמוד בהצלחה בתחרות בארץ ובעולם. נשיא התאחדות התעשיינים מציין, כי הממשלה העבירה כ-2.5 מיליוני שקלים לעיריית שדרות, במטרה לסייע לתושבים להוזיל את הארנונה.

טירה יבקר מחר במפעל תפוגן, במפעל סופריור כבלים, במפעל לכיש תעשיות, יפגש עם תעשיינים באזור, עם ראש עיריית שדרות ועם ראש מועצת שער הנגב.

באזורי שדרות ובשער הנגב ישנם כ-40 מפעלים בתחום המזון, המתכת, הפלסטיקה, הנייר, ההייטק ועוד. בהם מועסקים כ-5,000 עובדים.