טירה : התעשייה הצבאית חייבת יותר מ- 300 מליון ש"ח ל- 250 מפעלים שסיפקו לה ציוד

בעקבות פיגור בתשלומי התע"ש לספקיה, טירה לחשב הכללי באוצר: אתה מפגין חוסר אמפטיה וקהות חושים למצוקתם של מאות ספקי התעשייה הצבאית, שחלקם נקלע למשבר מזומנים אמיתי כתוצאה מפיגור התשלום


00:00 ,24.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בעקבות פיגור בתשלומי התע"ש לספקיה, טירה לחשב הכללי באוצר: אתה מפגין חוסר אמפטיה וקהות חושים למצוקתם של מאות ספקי התעשייה הצבאית, שחלקם נקלע למשבר מזומנים אמיתי כתוצאה מפיגור התשלום; מתריע: התאחדות התעשיינים תאלץ לפנות לערכאות משפטיות כדי להגן על המפעלים הנפגעים; מגלה: התעשייה הצבאית חייבת יותר מ- 300 מליון ש"ח ל- 250 מפעלים שסיפקו לה ציוד.

התאחדות התעשיינים מתכוונת לפנות לערכאות משפטיות נגד הממשלה, על מנת להגן על המפעלים שנפגעו בשל פיגור בתשלומי התעשייה הצבאית לספקיה. זאת אם ממשלת ישראל לא תפעל מיידית למצוא פיתרון לבעיית כאובה זו. כך טוען עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים.

הוא גילה, כי התעשייה הצבאית חייבת יותר מ300- מליון ש"ח לכ250- מפעלים שסיפקו לה ציוד.

במכתב אל ניר גלעד, החשב הכללי במשרד האוצר מאשים טירה את גלעד בחוסר אמפטיה וכהות חושים למצוקתם של מאות ספקי התע"ש, שחלקם נקלע למשבר מזומנים אמיתי כתוצאה מפיגור התשלום.

טירה טוען, כי גלעד מפגין חוסר רגישות ואי איכפתיות לעובדה שממשלת ישראל עוברת על החוק, שכן התעשייה הצבאית מצוייה בבעלות הממשלה.

"ישנם פיגורי תשלום של כשנה ויותר. אילו זה היה קורה במגזר העסקי, בין ספק ללקוח, היינו קוראים לכך הפקרות", כותב טירה לחשב הכללי באוצר.

טירה מציין במכתבו, כי הוא מודע לעובדה שאם התאחדות התעשיינים תנקוט בהליכים משפטיים, הדבר יפגע באמינותה של התעשייה הצבאית

והדבר ישליך על עתידה, זאת בנוסף להשלכות משקיות רחבות יותר, ולכן עד כה, מתוך אחריות לאומית, לא נקטה התאחדות התעשיינים בצעדים אלו. אך נוכח גישתו המנוכרת של החשב הכללי באוצר, לא תיוותר בידי התאחדות התעשיינים הברירה אלא לפעול במישור זה, טוען טירה.