טורקיה מכחישה הקלות באיסור סחר עם ישראל: "בדיוניות לחלוטין"

שר הסחר הטורקי דוחה טענות ישראליות על הקלה באיסור הסחר שהוטל על ישראל. לדבריו, האיסור יישאר בתוקף עד להפסקת אש קבועה בעזה. גורמים במשרד הסחר הטורקי מבהירים כי לחברות טורקיות עומדים שלושה חודשים להשלים הזמנות קיימות, אך הקלה על יצוא חדש "לא באה בחשבון"


12:48 ,10.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום חמישי, פורסמו בכלי תקשורת שונים טענות ישראליות על הקלה אפשרית באיסור הסחר שהטילה טורקיה על ישראל. שר החוץ ישראל כ״ץ צייץ ברשת החברתית X כי נשיא טורקיה טאיפ ארדואן נסוג בו והסיר רבות מהגבלות הסחר שהוטלו על ישראל.

 

עם זאת, שר הסחר הטורקי עומר בולאט הגיב בחריפות וכינה את הטענות "בדיוניות לחלוטין". הוא הדגיש כי איסור הסחר יישאר בתוקף עד להפסקת אש קבועה בעזה וזרימת סיוע הומניטרי לאזור.

 

גורמים במשרד הסחר הטורקי הבהירו כי לחברות טורקיות עומדים שלושה חודשים להשלים הזמנות קיימות מול חברות ישראליות דרך מדינות שלישיות. עם זאת, הם הדגישו כי הקלה על יצוא חדש לישראל "לא באה בחשבון".

 

מקור נוסף במשרד הסחר הטורקי הסביר כי הצעדים האחרונים נועדו להגן על סוחרים טורקים, בעוד שאנשיו של ארדואן הבטיחו לאנשי עסקים טורקים כי אנקרה תתמודד עם בעיות הנובעות מהפסקת הסחר עם ישראל "בתיאום ודיאלוג" עימם.

 

דוברו של הנשיא הטורקי חידד את הדברים וציין כי הטענות על הקלה באיסור הסחר נועדו "לתמרן את דעת הקהל הבינלאומית".

 

נראה כי טורקיה נותרת איתנה בעמדתה בנוגע לאיסור הסחר עם ישראל. ייתכן שתהיה הקלה זמנית עבור חברות טורקיות להשלים עסקאות קיימות, אך יצוא חדש לישראל עדיין אסור. על פי הטורקים, רק הפסקת אש קבועה בעזה ותנועת סיוע הומניטרי לאזור עשויים להוביל להסרת האיסור באופן מוחלט.