טומי לפיד באסיפה של פורום התעשיינים הצעירים: שינוי תצביע נגד העלאת שכר המינימום

"ההתמוטטות של התוכנית הכלכלית, של הממשלה, תגיע עם הצטרפות העבודה לממשלה, כאשר שינוי לא בממשלה, שכן העבודה תבוא עם שני דברים שהם רעל לתוכנית הכלכלית, הראשון - הגישה הסוציאל דמוקרטית שתמיד רואה ביוזמה הפרטית גורם חשוד שמנסה לעשות רווחים, והשני – עמיר פרץ אש


00:00 ,14.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

טומי לפיד אמר: "בלי התמיכה של שינוי יהיה לשר האוצר קשה מאוד לקדם את התוכנית הכלכלית; עם העבודה ופרץ אין לו סיכוי".
 
"סיעת שינוי בכנסת תצביע נגד העלאת שכר המינימום באם נושא זה יעלה להצבעה, שכן זהו מתכון בטוח לאבטלה". כך אמר חה"כ יוסף טומי לפיד באסיפה הכללית של פורום התעשיינים הצעירים בהתאחדות התעשיינים, שנערכה בבית התעשייה בתל-אביב.
 
חה"כ אהוד רצאבי שנכח אף הוא באירוע אמר כי העלאת שכר המינימום תהרוס את הכלכלה הישראלית.
 
לפיד אמר עוד כי בלי התמיכה של שינוי יהיה לשר האוצר קשה מאוד לקדם את תוכניתו הכלכלית. עם העבודה ועם פרץ אין לנתניהו כל סיכוי.
 
"ההתמוטטות של התוכנית הכלכלית, של הממשלה, תגיע עם הצטרפות העבודה לממשלה, כאשר שינוי לא בממשלה, שכן העבודה תבוא עם שני דברים שהם רעל לתוכנית הכלכלית, הראשון - הגישה הסוציאל דמוקרטית שתמיד רואה ביוזמה הפרטית גורם חשוד שמנסה לעשות רווחים, והשני – עמיר פרץ אשר מה-1 בינואר יהיה לו משקל והוא לא יאפשר את הפרטת הנמלים והרפורמה של הבנקים", אמר לפיד.
 
לפיד אמר לתעשיינים הצעירים כי היוזמה הפרטית בארץ הורגלה להסתדר עם השלטון ולא להפך. "אתם לא צריכים להיות תלויים בפקידים. הפקידים צריכים להיות תלויים בכם".
 
באסיפה הכללית של פורום דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים נכחו עשרות תעשיינים צעירים. כן השתתפו יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים וחה"כ אהוד רצאבי. באסיפה נבחר יוסי אשכנזי, מנכ"ל חברת דקרים, פה אחד ליו"ר פורום דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים. הוא מחליף את התעשיין יריב ברוש.