"טבע" הגישה לשר אולמרט בקשה רשמית להשקעה במסלול "משקיע אסטרטגי"

אולמרט: "אני מייחס חשיבות רבה לקליטת משקיע אסטרטגי במדינת ישראל לאור התרומה המשמעותית למשק וליצירת מקומות עבודה איכותיים בפריפריה"


00:00 ,13.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: "אני מייחס חשיבות רבה לקליטת משקיע אסטרטגי במדינת ישראל לאור התרומה המשמעותית למשק וליצירת מקומות עבודה איכותיים בפריפריה".
 
חברת "טבע" תעשיות פרמצבטיות הגישה אתמול לשר אולמרט במהלך טקס חנוכת מפעלה בירושלים, בקשה רשמית להשקעה במסלול "משקיע אסטרטגי". טבע הינה החברה הראשונה שהגישה בקשה במסלול זה.
 
מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, רו"ח חזי צאיג, מציין כי בקריטריון של משקיע אסטרטגי קיימת השקעה של לפחות 600 מליון ₪ בפריפריה הרחוקה או לפחות 900 מליון ₪ באזור עדיפות א' אשר יזכו את החברה ב – 10 שנות פטור מלא ממס חברות לרבות משיכת דיבידנד ( אפס מס "עד הבית"). במקרה של חברת טבע מדובר על השקעה בנכסים יצרניים של כ-1 מיליארד ₪ באזורים מועדפים אלה.
 
השר אולמרט ברך על כוונתה של "טבע" להשקיע במסלול של "משקיע אסטרטגי" ואמר "אני מייחס חשיבות רבה לקליטת משקיע אסטרטגי במדינת ישראל לאור התרומה המשמעותית למשק וליצירת מקומות עבודה איכותיים בפריפריה".
 
 השר אולמרט אמר כי בחוק החדש תנאי הסף במסלול האסטרטגי המעניק למשקיעים פטור מוחלט ממס חברות וממס דיבידנד שופרו בצורה ניכרת, ניתנה אפשרות להשקעה בכל אזור עדיפות לאומית א', השקעת הסף הורדה ל-600 מיליון ₪ (במקום 1 מיליארד ₪ בפריפריה הרחוקה בלבד) ומחזור הסף ל-13 מיליארד ₪ (במקום 25 מיליארד ₪). הוכנסו שינויים גם במסלול אירלנד ובמסלול האסטרטגי באופן שגדלה האטרקטיביות למשיכת השקעות למדינת ישראל בכלל ולפריפריה בפרט. המס הסופי למשקיעים זרים שישקעו בפריפריה במסגרת מסלול אירלנד הופחת ל- 15% (במקום 23.5% ) בכך הפכו הטבות המס למשקיעים באזורי הפריפריה בישראל לאחת מהאטרקטיביות ביותר בעולם.
 
עוד הוסיף השר אולמרט כי בחוק החדש ניתנה גם אפשרות לאשר השקעות אסטרטגיות גם במרכז הארץ במקרים בהם השקעה מעין זו תתרום לחיזוק כושר התחרות של המשק הישראלי בכללותו במשיכת השקעות אסטרטגיות אל מול מדינות מתחרות. בנוסף קיים מסלול מינהלי חדש שמאפשר מתן מענקי השקעה למפעלי עוגן בעלי השפעה אסטרטגית על הפריפריה וזאת גם אם תוצרתם מופנית לשוק המקומי בלבד.
 
חברת טבע נימנת על 20 חברות הפרמצבטיקה בעולם והיא חברת התרופות הגנרית הגדולה בעולם. לחברה 10 אתרי ייצור, מו"פ ושיווק בישראל. בטבע עובדים למעלה מ 14,000 עובדים כ- 4500 מהם בישראל.
 
כאמור, חברת טבע תשקיע בארץ עד לשנת 2007 כמיליארד ₪. עיקר ההשקעה (600 מליון ₪) ברמת חובב שבנגב, בירושלים (אזור פיתוח א') 170 מליון והשאר ביתר אתרי החברה בארץ. כמו כן יתווספו מאות מועסקים באתרים השונים.
 
מנהל מרכז השקעות בתמ"ת, רו"ח חזי צאיג, מציין כי ל"טבע" אושרה בשנת 2003 תוכנית השקעה להקמת מפעל חדש בירושלים – הר חוצבים בהיקף של כ-70 מיליון דולר לייצור תרופות יבשות בצורת טבליות במסלול החלופי.- מפעל זה נחנך אתמול.
 
ישראל מקוב מנכ"ל טבע אמר אתמול בחנוכת המפעל החדש של טבע בהר חוצבים כי: "ההשקעה בתעשייה הינה תנאי הכרחי וחשוב לצמיחת הכלכלה הישראלית. אני מאמין כי בראש ובראשונה מפעל זה כמו גם מפעלים אחרים שלנו בישראל, הפזורים בין רמת חובב אשר בנגב, בה נמצא מפעל הדגל הכימי שלנו, לקריית שמונה בה פועלת מיגדה ליצור ציוד רפואי, יהוו דוגמא ומודל לחברות נוספות אשר ילכו בעקבותינו ויבחרו להרחיב את הפעילות התעשייתית שלהן בישראל."