חקלאי עמק הירדן תובעים מנציב המים: בטל את קיצוץ המים לחקלאות

כנס של חקלאי עמק הירדן ובקעת בית שאן יערך ביום חמישי, 29 בינואר, במועצה האזורית עמק הירדן


00:00 ,27.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
כנס של חקלאי עמק הירדן ובקעת בית שאן יערך ביום חמישי, 29 בינואר, במועצה האזורית עמק הירדן

בעוד שנציבות המים וחברת "מקורות" מתלבטים כיצד ומתי לפתוח את סכר דגניה ולהניח לעשרות מיליוני קובים של מים יקרים לזרום לים המלח, נמשך הקיצוץ של 50% ממכסות המים לחקלאות. הקיצוץ אינו מאפשר לחקלאים לבצע את השקיית השדות והמטעים כסדרה ויחייב אי עיבוד של מאות אלפי דונמים ברחבי הארץ במהלך הקיץ. כך מסר רוני חסיד, דובר התאחדות חקלאי ישראל.

ביום חמישי הקרוב, 29 בינואר, בשעה 9:00, יתכנסו חקלאי עמק הירדן ובקעת בית שאן במועצה האזורית עמק הירדן בתביעה לבטל את קיצוץ המים לחקלאות לאור כמות הגשמים הגבוהה שיורדת השנה, במיוחד בצפון הארץ. לטענת החקלאים אין כל הצדקה לפגוע במקור פרנסתן של אלפי משפחות חקלאים במצב שבו מאגרי המים מתמלאים והולכים.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, אמר שבשנים בהן הבצורת היתה בשיאה עמדו החקלאים בדרישות הקיצוץ ולמעשה בזכותם נמנע אסון הידרולוגי ואספקת המים לערים נמשכה כרגיל. כעת, אנו מצפים שנציב המים יתחשב בנו ויאפשר לנו להרוויח את לחמנו בכבוד מהאדמה והמים.

בכנס בעמק הירדן ישתתפו יו"ר הלובי החקלאי בכנסת, ח"כ אבשלום וילן, מזכיר התנועה הקיבוצית, גברי ברגיל, ראש המועצה האזורית עמק הירדן, יוסי ורדי, ראש המועצה האזורית בקעת בית שאן, יעל שאלתיאלי, נציב המים לשעבר, מאיר בן מאיר, ראשי התאחדות חקלאי ישראל, אגודות המים וארגוני החקלאים ומומחי מים ומשפטנים שידברו על זכויות המים של החקלאים.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אמר שהחקלאים מצפים מנציב המים שיקבל כבר עכשיו את החלטתו על הגדלת כמות המים המוקצית לחקלאות בשנת 2004. החקלאים צריכים לקבל החלטות על זריעת השדות ותוכנית העבודה השנתית והם לא יכולים לעשות זאת בתנאים של אי ודאות לגבי כמות המים העומדת לרשותם.