חקלאי ישראל: החלטת שר הפנים להפסיק כניסת עובדים תאילנדים - הפרה בוטה של ההסכם

החלטתו של השר ישי התקבלה בשל מחלוקת וחוסר בהירות בנוגע לחברות כוח האדם שתעסוקנה בהבאת העובדים. אבשלום וילן: נעתור לבג"צ למימוש ההסכם באופן מיידי


00:00 ,09.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

החלטתו של השר ישי התקבלה בשל מחלוקת וחוסר בהירות בנוגע לחברות כוח האדם שתעסוקנה בהבאת העובדים. אבשלום וילן: נעתור לבג"צ למימוש ההסכם באופן מיידי

 
החלטתו של שר הפנים, אלי ישי, להפסיק לאלתר כניסתם של עובדים תאילנדים לישראל היא הפרה בוטה של הסכם חתום בין הממשלה לבין החקלאים, כך אומר מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן.
 
על פי ההסכם היו צריכים להיות כעת 26 אלף עובדים תאילנדים בחקלאות ובפועל יש רק 22 אלף והחוסר גורם לפגיעה קשה בעבודות החקלאיות, אומר וילן.
 
"לא יעלה על הדעת במדינה שמתיימרת להיות מתוקנת שממשלה תחתום על הסכם וחודשים ספורים לאחר מכן תפר אותו בריש גלי. אנו רואים בראש הממשלה, בנימין נתניהו, אחראי עליון למדיניות הממשלה ותובעים ממנו להתערב באופן מיידי ולהורות לשר ישי ולמשרדי הממשלה האחרים למלא אחר ההסכם ככתבו וכלשונו", אומר וילן.
 
החלטתו של השר ישי התקבלה בשל מחלוקת וחוסר בהירות בנוגע לחברות כוח האדם שתעסוקנה בהבאת העובדים. לדברי וילן, ההחלטה הגורפת לסגור את השמים דומה לכך ששר התחבורה יחליט מחר שאיש לא נוסע יותר בכבישים מאחר ויש תאונות דרכים או לסגירת מערכת החינוך בשל נגע האלימות.
 
"אם יש בעיה" מציין וילן, "משרד הפנים צריך לטפל בה ואנו נשמח לסייע לו בכך, אבל לא ייתכן לנקוט בצעד של 'לשבור את הכלים' ולהותיר אלפי חקלאים בלי העובדים שהובטחו להם בהסכם חתום".
 
מהתאחדות חקלאי ישראל נמסר כי ההתאחדות שכרה את שירותיה של עו"ד דפנה הולץ לכנר לצורך הגשת עתירה לבג"צ בתביעה להורות לממשלה לממש את ההסכם באופן מיידי.
 
"אנו משוכנעים שבג"צ יעמוד לצידנו בהתחשב בהסכם החתום שאנו מחזיקים בידינו, אומר וילן, מוטב שראש הממשלה יתערב קודם לכן ולא יחכה ששופטי בג"צ יכפו עליו להתיר את כניסתם של העובדים התאילנדים" מציין מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל.
 
מרכז תחום העובדים התאילנדים בהתאחדות חקלאי ישראל, חיים חדד, אמר שבחודשים האחרונים השקיעו החקלאים עשרות מיליוני שקלים במשקים החקלאיים בהסתמך על העובדים שהובטחו להם. בכוונת ההתאחדות לתבוע מהממשלה פיצוי מלא על כל הנזקים שיגרמו בשל הצעדים החד צדדיים.