חקלאי הערבה וילדיהם יפגינו מול משרד ראש הממשלה

מועצה אזורית ערבה תיכונה תשבית את פעילותה ביום ראשון הקרוב וכן את מערכות החינוך באזור. החקלאים טוענים: הממשלה אינה מקיימת הסכמים ומונעת הבאת ידיים עובדות


00:00 ,03.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצה אזורית ערבה תיכונה תשבית את פעילותה ביום ראשון הקרוב וכן את מערכות החינוך באזור. החקלאים טוענים: הממשלה אינה מקיימת הסכמים ומונעת הבאת ידיים עובדות
 
ההחלטה על ההשבתה באה בעקבות פגישות ראש המועצה אזורית ערבה וחקלאי הערבה אתמול, במשרד התמ"ת בירושלים עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, ונציגי משרד החקלאות הפנים והאוצר.
 
לטענת חקלאי הערבה, מצוקתם זוכה לחוסר התייחסותם והדבר מונע הבאת עובדים לחקלאות בשיא עונת קטיף הירקות לייצוא. לדבריהם, למרות ההסכם שנחתם בין הממשלה לחקלאים אין הממשלה ממלאה הסכמים אלו.
 
ביום ראשון הקרוב יצאו תושבי הערבה בהסעות מאורגנות להפגנה בירושלים מול משרד ראש הממשלה כאשר בכוונתם להילחם על עתיד האזור, ולמחות על היעדר מדיניות ממשלה לעידוד הפריפריה בכלל והערבה התיכונה בפרט, כנגד בג"ץ לביטול הטבות המס לערבה התיכונה ועל אי העמידה של ממשלת ישראל בהסכם בנוגע לעובדי החקלאות התאילנדים.
 
חיים חבלין, יו"ר ועדה חקלאית ערבה תיכונה אומר כי חקלאי הערבה אינם מבקשים תמיכה או נדבה, אלא עמידה בהסכמים להבאת ידיים עובדות לחקלאות כפי שהתחייבה. לא ייתכן שהמצב הקשה וההסכם החתום, והמלצות וועדות שהממשלה מינתה, יזכו להתעלמות. "על הממשלה להחליט אם רצונה בפריפריה, ואם כן עליה לא רק לסייע, אלא לא לחבל בפרנסת חקלאיה. ממשלה שאינה עומדת בהתחייבויותיה לאזרחיה ומכשילה ביודעין חקלאים הממוקמים במרחק מאות ק"מ ממרכז הארץ, מיישבים ומטפחים את השממה, ממשלה כזו ראוי שתשאל עצמה שאלות נוקבות לגבי סדרי העדיפות שלה" אמר חבלין.