‏חקלאי הערבה: התנהלות הממשלה צריכה להיבדק על ידי מבקר המדינה

חקלאי הערבה התיכונה וילדיהם הפגינו אתמול מול משרד ראש הממשלה בירושלים במחאה על אי הבאת עובדים לחקלאות בניגוד להסכם עם הממשלה


00:00 ,07.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

חקלאי הערבה התיכונה וילדיהם הפגינו אתמול מול משרד ראש הממשלה בירושלים במחאה על אי הבאת עובדים לחקלאות בניגוד להסכם עם הממשלה
 
חקלאי מועצה אזורית ערבה תיכונה הגיעו אתמול עם ילדיהם להפגנה גדולה מול משרד ראש הממשלה בירושלים. המועצה האזורית ערבה השביתה היום את כלל פעילותה ואת מוסדות החינוך שלה כחלק מהמחאה.
 
עזרא רבינס, ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה אמר בהפגנה, כי מספר החקלאים הרב שהגיעו עם ילדיהם, מרחק רב לירושלים להפגנה, מוכיח כי הגיעו מים עד נפש, וכי הוא מצר על כך שבמקום לעבד את השדות ולקטוף את היבול על החקלאים להגיע ולהפגין על הסכם שהממשלה מתעלמת מקיומו וממיטה אסון כלכלי על החקלאים באין ידיים עובדות לקטיף בשיא העונה. עוד אמר רבינס כי הבאת עובדים תאילנדים לחקלאות חייבת להיעשות על פי קריטריונים מקצועיים ולא פוליטיים.
 
רבינס הזהיר כי שרשרת של קריסות כלכליות הקשורות לחברות ומפעלים הקשורים לחקלאות יתרחשו במקביל לקריסת החקלאים. עוד אמר רבינס כי ממשלת ישראל יזמה ארבע תכניות לקידום הפריפריה אך גנזה את כולן. "במדינת חלם בה המדינה מתנכלת לחקלאות מצליחה ולהרס הפריפריה המיישבת את גבולות המדינה, חייבת להיחקר על ידי מבקר המדינה, התנהלות מבישה של הממשלה כנגד החקלאים והחקלאות" אמר רבינס.
 
את ההפגנה הובילו במשך חמישה ימים טרקטורים נהוגים בידי חקלאי הערבה וחקלאים מכל הארץ במסע שהחל בערבה והסתיים בהפגנה בירושלים. המשטרה לא התירה לרוב הטרקטורים להגיע לאזור ההפגנה.
 
החקלאים הזועמים הגיעו לירושלים עם שלטים, דגלי המדינה ודגלי המועצה האזורית ערבה תיכונה והביעו את מחאתם על אי עמידת הממשלה בהסכם מולם להבאת מכסת העובדים לחקלאות, וזאת בשיא עונת קטיף הירקות לייצוא, המעמיד את חקלאי הערבה במצב כלכלי בלתי אפשרי וכן ללא יכולת לעמוד בהתחייבויותיהם מול שווקי העולם אליהם היו אמורים לייצא את הירקות.
 
החקלאים מחו על היעדר מדיניות ממשלה לעידוד הפריפריה בכלל והערבה התיכונה בפרט וכנגד בג"ץ לביטול הטבות המס לערבה התיכונה.