חה"כ שטיינץ- אפעל להקמת פורום חברי כנסת למען התעשיות הבטחוניות

קורא למשהב"ט לא לפגוע ברכש מהתעשייה הבטחונית המקומית; במקום שיתנו לנו 2 מיליארד לקנות בארה"ב שיקנו האמרקאים ב- 2 מיליארד בארץ


00:00 ,31.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בפגישת חירום בין פורום התעשיות הבטחוניות בהתאחדות התעשיינים בראשות האלוף (מיל') הרצל בודינגר עם חה"כ ד"ר יובל שטיינץ, יו"ר ועדת המשנה לתפיסת הבטחון בכנסת: חה"כ שטיינץ- אפעל להקמת פורום חברי כנסת למען התעשיות הבטחוניות; קורא למשהב"ט לא לפגוע ברכש מהתעשייה הבטחונית המקומית; במקום שיתנו לנו 2 מיליארד לקנות בארה"ב שיקנו האמרקאים ב- 2 מיליארד בארץ

אפעל להקמת פורום חברי כנסת למען התעשיות הביטחוניות. כך אמר לאחרונה חה"כ יובל שטייניץ לחברי פורום התעשיות הביטחוניות בהתאחדות התעשיינים, בראשותו של הרצל בודינגר נשיא חברת ראדא.

שטייניץ המכהן כיו"ר הוועדה לתפיסת הבטחון ועתיד התעשייה הבטחונית בכנסת , קרא למשהב"ט שלא לפגוע ברכש מהתעשייה הבטחונית המקומית גם אם תקציב הבטחון יקוצץ בסופו של דבר. "אני מתנגד לקיצוץ ברכש הביטחוני מהתעשיות הביטחוניות וברכש של משהב"ט מהתעשייה הישראלית" אמר שטייניץ.

עוד הבטיח חה"כ שטייניץ כי יפעל לקיום דיון כללי בנושא מול מליאת ועדת חוץ ובטחון של הכנסת. לדבריו, הסיוע האמריקאי הופך לנטל ומזיק לתעשייה הביטחונית ולחופש התמרון של ישראל " במקום שיתנו לנו 2 מיליארד לקנות בארה"ב שיקנו האמריקאים בשני מיליארד בארץ", אמר.

חה"כ שטייניץ אמר עוד, כי צפוי לא רק אסון בטחוני אלא גם תעשייתי חברתי, בשל חוסר היכולת לקדם את החינוך הטכנולוגי אם לא ידאגו למקומות תעסוקה לבוגרים של אותם מערכות. הוא הוסיף כי אין בארץ ועדה שמאשרת פרוייקטים עתידיים כמו שבחו"ל יש שותפות בתהליך של בקרה המאפשרת הנעה של תהליכים.

משה קרת מנכ"ל תע"א אמר במפגש כי "הנטל על התעשייה הביטחונית נוצר מאי ההכרה שהתעשייה היא חלק ממשוואות הביטחון הישראלית. התעשייה הביטחונית הינה 75% יצוא וכדי לקיים תעשייה כזו צריך תשתית השקעה ארוכה וממושכת. בעוד 4 - 5 שנים המצב יהיה גרוע ויאבד היתרון".

אמיר שמושקוביץ , מנכ"ל מיגן ציין כי "כל שינוי קטן ברכש של משהב"ט מהתעשייה המקומית פוגע בתעשיות הקטנות והתשתית פשוט תיסגר".

ד"ר יעקב זרם מנכ"ל אופיר אופטרוניקס אמר כי "הסיוע הבטחוני האמריקאי, שמחליש ביותר את התעשיות הבטחוניות בארץ, במחשבה ארוכת טווח, עשוי להרוס את העתיד הטכנולוגי של מדינת ישראל במיוחד בתחום הבטחוני. בנוסף לכך מערכת קבלת ההחלטות במדינה לא בחנה את אובדן ההכנסות למדינה עקב פיטורים של עובדים בתעשיות הבטחוניות ואי תשלום מס הכנסה ע"י העובדים והמפעלים מצד אחד, ואת הגדלת התשלומים לדמי אבטלה מצד שני. זאת לעומת הפניית כספים אלטרנטיביים אלו לרכש בטחוני מתקציב המדינה. כמו כן המוניטין והמנוף של התעשייה כלפי לקוחות זרים נהרס, כאשר הרכש בארץ מתבצע מארה"ב ולא מהחברות הישראליות שפיתחו מוצרים יותר טובים.

במפגש השתתפו בנוסף: חנוך לאור- לאור מצברים; אברהם חצור- אחידטקס; דוד בוקאי – עינת טקסטיל; רוברט גרו ואפי ארבל- עשות אשקלון; ארנון מרקוס – יעל נוע; יוני שיינין- תעשיות רכב נצרת; אריה טל ומיכאל פדרמן- אלביט מערכות; שלמה גרטלר- תפן יציקות מתכת; חיליק אסיה סמנכ"ל ומנהל איגוד המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים.