חדשנות רכב ישראלית

50 חברות ישראליות לוקחות חלק בכנס בתל אביב, אליו הגיעו בכירים מחברות רכב גלובליות בכדי לבחון את הטכנולוגיות הישראליות


12:10 ,31.05.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

כנס חדשנות ראשון בתחום טכנולוגיות רכב, יתקיים ביומיים הקרובים בתל אביב. בכנס יציגו 50 חברות ישראליות מובילות חידושים טכנולוגיים בתחום האוטומוטיב בפני חברות הענק וולבו ולנד רובר-יגואר, אשר שולחות את נציגיהן הבכירים לבחון את הטכנולוגיות הישראליות.

 

הכנס, המתקיים ביוזמת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה, מינהל סחר חוץ והנספחות המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי בשבדיה, ובשיתוף מכון היצוא. הוא נועד לחשוף בפני יצרני הרכב את הטכנולוגיה העילית שיש לתעשייה הישראלית בלהציע לעולם הרכב.

 

מלשכת הממונה על השקעות זרות ושיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה נמסר כי הפעילות הישראלית בתחום האוטומוטיב עוסקת בעיקר ביצור וייצוא מכלולים ותוכנות לרכב, בנוסף לחלקים המסופקים ליצרני הרכב כמו – יגואר, פולקסווגן, מאן, פורד סקניה, GM, BMW ואחרים, או לספקים הישירים שלהם.

 

היקף היצוא הישראלי בתחום הינו כמיליארד דולר בשנה. בשנים האחרונות, מערכות אלקטרוניות וממוחשבות תופסות יותר ויותר נפח במכלול חלקי הרכב. כיום 35% ממערכות הרכב הינן ממוחשבות והצפי הוא שעד שנת 2020 יעמוד על כ- 60%.

 

במינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ציינו כי במסגרת הביקור מבקשת חברת הרכב השבדית לסקור את תעשייה הישראלית בתחומי הרכב, הביטחון ואבטחת סייבר ולהתמקד במספר תחומי עניין לרבות: מכוניות בעלות יכולת תנועה אוטונומית, רובוטיקה בתחום הייצור של כלי רכב, תשדורת דו סטרית בין כלי רכב ומערכות בקרה, איסוף מידע על תנועה, ציי רכב, מחזור כלי רכב וחלקים ופיתוח כלים ותוכנות להדרכה של נהיגה ולימוד בנושאי רכב ותחבורה. כמו כן הם ביקשו לבקר  בפקולטות אוניברסיטאיות העוסקות בתחומי רכב , תחבורה וסייבר.