חדש: מש"א – מערך שתילה אוטומטי לשתילי ירקות ופרחים

פועל מיומן שותל 6000 שתילים ביום - המכונה תעשה זאת בפחות משעה. מערך חדשני לשתילה אוטומטית של שתילי ירקות ופרחים נחשף לראשונה ביום הפתוח שנערך בערבה. המערך מבוסס על מכונה תוצרת יפן ומגשים ייחודיים בהם מיוצרים השתילים


00:00 ,03.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
פועל מיומן שותל 6000 שתילים ביום - המכונה תעשה זאת בפחות משעה

מערך חדשני לשתילה אוטומטית של שתילי ירקות ופרחים נחשף לראשונה ביום הפתוח שנערך בערבה. המערך מבוסס על מכונה תוצרת יפן ומגשים ייחודיים בהם מיוצרים השתילים להזנת המכונה. מש"א – מערך לשתילה אוטומטית - מאפשרת שתילה בשדות פתוחים או בחממות בקצב של 5000-7000 שתילים בכל שעה, וזאת על ידי מפעיל אחד בלבד. מערך השתילה האוטומטי יביא לחסכון עצום בכוח אדם. לשם המחשה די לציין כי פועל מיומן מסוגל לשתול 6000 שתילים בלבד ביום עבודה מלא. כל זאת לפני שמביאים בחשבון את האיכות הנוספת מבחינת עומק השתילה והעומד המדויק.

בעזרת המש"א אפשר לשתול שתילי חסה, כרוב, כרובית, סלרי, בצל ירוק, שומר, תבלינים ועוד. תאגיד משתלות חישתיל, יצרן השתילים הגדול בישראל, החל לייצר קו שתילים מיוחד המתאים למכונה האוטומטית. השתילים הייעודיים למכונה האוטומטית מיוצרים במגש ייחודי בעל מרווח אופטימלי בין השתילים, המאפשר יצור שתילים בריאים ואיכותיים.

מכונת השתילה האוטומטית מש"א, תימכר כיחידה עצמאית, או כיחידה הנישאת על טרקטור. המכונה העצמאית מצוידת במערכות היגוי פשוטות אך ברמה טכנית גבוהה מאוד שמאפשרת שתילה גם בשורות צרות או בתוך מבנים.

מנהל השיווק של תאגיד משתלות חישתיל, מני שדמי, מסר שלמכונת השתילה האוטומטית יתרונות נוספים מבחינת החקלאי. היא מאפשרת גמישות בקביעת מרחקי שתילה, רוחב ערוגות, רוחב מרווחי שורות ועומק השתילה. הודות לאיכות השתילה הגבוהה, גם הקטיף הוא אחיד ועקב כך מתאפשר תכנון מדויק יותר של זמן הקטיף והעלאת איכות היבול . כמובן שהאחידות מביאה גם לחסכון בכוח אדם בזמן הקטיף.

מכונת השתילה האוטומטית מיובאת לישראל ומשווקת על ידי חברת "רם מיכון חקלאי בע"מ". תחזוקת המש"א, הכנתה לעבודה וכיוונה פשוטים לתפעול ואינם דורשים איש מקצוע לעבודה השוטפת. בחישתיל מציינים שהכנת השטח לשתילה במש"א חייבת להיות מקצועית ומדוקדקת. בקיצור, מצע זרעים כמו שכתוב בספרים.