חברת אלקטל והמדען הראשי במשרד התמ"ת חתמו היום על הסכם ראשון מסוגו לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי

אולמרט: "התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים מהווה מרכיב אסטרטגי ברשת קשרי המו"פ הבינלאומיים של מדינת ישראל"


00:00 ,08.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: "התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים מהווה מרכיב אסטרטגי ברשת קשרי המו"פ הבינלאומיים של מדינת ישראל"

במסגרת התוכנית החדשה לשת"פ במו"פ תעשייתי עם תאגידים רב לאומיים, המופעלת על ידי המדען הראשי במשרד התמ"ת, נחתם היום הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם חברת אלקטל העולמית. על ההסכם חתמו ניל רנסום ה- CTO וחבר מועצת המנהלים של אלקטל העולמית וד"ר אלי אופר המדען הראשי במשרד התמ"ת.

על פי ההסכם, הסיכון הטכנולוגי וההוצאה הכספית מתחלקים בין החברה הישראלית, אלקטל ומדינת ישראל. פרויקטים אשר יבוצעו במסגרת זו ויעמדו בקריטריונים שנקבעו על ידי המדען הראשי יהיו זכאים לסיוע כספי אשר יבוא לידי ביטוי במימון חלק מעלויות המו"פ של החברות הישראליות, אשר ישתפו פעולה עם אלקטל.

מ"מ ראש הממשלה, שר התמ"ת והתקשורת,אהוד אולמרט, בירך את חברת אלקטל על היותה הראשונה לחתום על הסכם שת"פ במו"פ במסגרת זו וקרא לתאגידים נוספים להצטרף לתוכנית. לדברי אולמרט, "התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים, מהווה נדבך אסטרטגי ברשת קשרי המו"פ הבינלאומיים של מדינת ישראל אשר ייחודו טמון בטיפול ישיר, פרטני וממוקד בתאגיד היעד ברמה הגלובלית".

המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, ציין כי שיתוף הפעולה מושתת על מצב בו הצדדים מועילים ומחזקים אחד את השני ויוצרים יחד מצב של סינרגיזם בו מנוצל השילוב לשיפור כושר התחרותיות של המשתתפים. לדבריו "התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים תגביר באופן ניכר את חשיפתן של החברות הישראליות בפני תאגידים אלו וכתוצאה מכך את נגישותן לתשתית המדעית והמחקרית, המצוינות הטכנולוגית, הבסיס ההנדסי-ייצורי והתשתית השיווקית העומדים לרשות אותם תאגידי יעד".

מנהלת תוכנית שת"פ עם תאגידים רב-לאומיים, יפעת טורבינר, מציינת כי הסכמים בינלאומיים לשת"פ במו"פ תעשייתי מסייעים למינוף ופיתוח היכולות הטכנולוגיות וכושר התחרותיות של התעשייה הישראלית. עד כה נחתמו הסכמי שת"פ במו"פ ברמה הבילטראלית בלבד (בין מדינות) וזוהי הפעם הראשונה בה נחתם הסכם שת"פ במו"פ ישירות עם חברה רב לאומית. לדבריה, במסגרת התוכנית לשת"פ במו"פ תעשייתי עם חברות רב לאומיות, מתנהלים כיום מו"מ עם מספר תאגידים נוספים אשר אמורים להסתיים בקרוב.

אלקטל פועלת בישראל מזה שנים רבות, מציעה ומשווקת פתרונות תקשורת מגוונים לכל המפעילים תוך שימוש בידע ובטכנולוגיות מתקדמים. לאלקטל נציג קבוע בארץ אשר מסייע ומתאם שיתופי פעולה של חברות ישראליות עם גורמי אלקטל ברחבי העולם, שיתופי פעולה עסקיים אסטרטגיים ומחקריים. אלקטל רואה בישראל מקור מרכזי וחשוב לחדשנות, מקוריות, וקידמה טכנולוגית.