חברות מטעם איגוד יצואני המתכות של איסטנבול הגיעו לביקור בישראל

בביקור, שנערך בתמיכת משרד המסחר הטורקי, השתתפו 24 משתתפים מ-18 חברות טורקיות. יו״ר הדירקטוריון של IDDMIB: שוקלים למקם את ישראל כתחום לוגיסטיקה עם מרכז הפצה וייצוא לשוק הפנימי הישראלי ולמדינות שלישיות מישראל


11:48 ,30.01.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד יצואני המתכות של איסטנבול (IDDMIB) הודיע על סיומו המוצלח של ביקור חברי הארגון בת״א, בין ה-15 ל-18 בינואר 2023, ביקור שנערך בתמיכת משרד המסחר הטורקי ובו השתתפו 24 משתתפים מ-18 חברות טורקיות.

 

צ׳טין טקדליוגלו (Çetin Tecdelioğlu), יו״ר הדירקטוריון של IDDMIB, שהגיע לתל אביב במסגרת תוכנית ״משלחת סחר מגזרי ישראל״, אמר: ״ישראל היא שוק אסטרטגי עבורנו. בנוסף להגדלת היצוא לישראל, נוכל להגיע בקלות למדינות אפריקה והמזרח התיכון עם פוטנציאל יצוא של מיליארדי דולרים על ידי שימוש ביצוא כגשר. ישנן גם הזדמנויות השקעה בשווי מיליארדי דולרים בישראל. ישראל רוצה לבצע השקעות בתשתיות ובתשתיות. בהקשר זה, הם מזמינים תעשיינים שישקיעו בישראל. קבלנים טורקים, חנויות לחומרי בניין, תעשיית המתכת וכל המגזרים הנלווים יכולים לנצל את ההזדמנות הזו״.

 

שקיר אוזקאן טורונלר (Şakir Özkan Torunlar), שגריר הרפובליקה של טורקיה בישראל, השתתף בפגישות B2B שהתקיימו בין משלחת IDDMIB לבעלי עסקים ישראלים במלון שרתון תל אביב ובירך את כל הצדדים על ארגון האירוע הזה. השגריר טורונלר שיתף את דעתו לגבי הגדלת היחסים הסחר הדו-צדדיים בין טורקיה וישראל בהצלחה והדגיש כי דלתות שגרירות טורקיה בתל אביב פתוחות לכל הסוחרים הטורקים והישראלים.

 

בנאום שנשא צ׳טין טקדליוגלו, יו״ר הדירקטוריון של IDDMIB, באירוע עבור מגזר החומרה, הוא הצהיר כי ישראל היא בין השווקים האסטרטגיים של מגזר החומרה בטורקיה וציין כי ישראל מהווה עבורם גשר, שכן בשל מיקומה הגיאוגרפי של ישראל, ניתן להפיץ סחורות למדינות רבות דרך ישראל. טקדליוגלו אמר, ״ישראל היא גשר במסחר במשך שנים. אנחנו רוצים להגדיל את נתח השוק שלנו על ידי שימוש ביעילות של גיאוגרפיה זו, הן בשוק הישראלי והן במדינות הסובבות. נכון לעכשיו, היצוא של IDDMIB לאזור זה שווה כ-436 מיליון דולר. בשנה שעברה השגנו עלייה של 3.7 אחוזים. ישראל נמצאת במקום התשיעי ברשימת המדינות שאליהן IDDMIB מייצאת הכי הרבה. אנו צופים צמיחה של יותר מ-20 אחוזים בייצוא שלנו לישראל בשנה הבאה״, אמר טקדליוגלו.

 

טקדליוגלו המשיך: ״עיקר המוצרים שאנו מוכרים לישראל כוללים מכונות חשמליות, מכשירים ומוצרים הקשורים לתחום הרכב, לצד מוצרים רבים הקשורים לתעשיית הברזל והפלדה. אנו שוקלים גם למקם את ישראל כתחום לוגיסטיקה ומקצועי עם מרכז הפצה וייצוא לשוק הפנימי הישראלי ולמדינות שלישיות מישראל. לדעתנו פתיחת מחסן סחר בישראל על בסיס מגזרי חשובה. השקעה כזו יכולה להתבצע בצורה של מחסן מרכזי, שבו אנשים יכולים להשיג מוצרים מהר מאוד ואספקה מהירה, בהתחשב בכך שייתכן שיחלפו 3 עד 7 ימים עד שהמוצרים שלנו יגיעו לישראל. הודות למחסן זה נוכל להשיג יתרון גדול יותר״.

 

עוד אמר טקדליוגלו: ״קיימנו כאן פגישות עם אנשי עסקים ישראלים ויש הזדמנויות גם בצד של מבנה העל. הם רוצים ליהנות משירותי קבלנות בטורקיה. הם גם הקצו תקציב רציני לתשתיות דיגיטליות. הם גם פתוחים להשקעה במגזרי הבריאות והחינוך. הם רוצים לשתף פעולה עם טורקיה בתחומים רבים, כמו בתים חכמים, בתי חולים ובתי ספר. הם מביעים שהם רוצים ליהנות מההשקעות והניסיון שעשתה טורקיה בשנים האחרונות בהקשר זה. הזמינו את הקבלנים שלנו כי ישראל זקוקה למגורים כי אוכלוסיית ישראל צפויה להגיע ל-20 מיליון עד 2048, כך שישראלים זקוקים ל-70 אלף בתים מדי שנה. קבלנים טורקים, חנויות לחומרי בניין טורקיות, תעשיית המתכת הטורקית, וכל המגזרים הקשורים לבנייה יכולים לנצל את הזדמנות זו״.

 

נשיא הכבוד של מועצת העסקים של ישראל-טורקיה, מוריס ריינה (Moris Reyna), אמר כי ״יש פוטנציאל של עשרות מיליארדי דולרים בישראל, לכן חברות טורקיות צריכות לראות את הפוטנציאל הזה ולהיכנס לשוק. ישראל רוצה להשקיע בתשתיות על ידי התחשבות אוכלוסיית היעד שלה היא 20 מיליון. בשלב זה, הם סומכים על חברות טורקיות. חברות מכל העולם רוצות להיות מעורבות בהשקעות משמעותיות שימומשו בישראל. עם זאת, הישראלים מחכים לקבלנים טורקיים ולתעשיות טורקיות״.