חברות הגז הקטנות: הרפורמה לא מובאת לידיעת הציבור

טוענים כי משרד התשתיות נכשל ביידוע הציבור על הרפורמה במשק הגז. טוענים כי משרד האוצר אישר תקציב להובלת הקמפיין אך למרות זאת טרם יצא קמפיין הפרסום לפועל עד היום


00:00 ,04.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

טוענים כי משרד התשתיות נכשל ביידוע הציבור על הרפורמה במשק הגז. טוענים כי משרד האוצר אישר תקציב להובלת הקמפיין אך למרות זאת טרם יצא קמפיין הפרסום לפועל עד היום
 
"משרד התשתיות הוביל לפני למעלה משנה את אחת הרפורמות המרכזיות במשק הישראלי, שמטרתה הגדלת התחרותיות במשק הגז הביתי. אך בפועל, מאז כניסתה לתוקף של הרפורמה, הציבור הרחב כלל אינו מודע לאפשרות המעבר לספקי גז זולים יותר, הגם שהחברות עצמן משקיעות משאבי פרסום רבים לטובת כך". כך כתב אתמול יחזקאל דסקל, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, לחזי קוגלר, מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות בשם חברות הגז הקטנות.
 
דסקל הוסיף כי "משרד התשתיות הודיע לא אחת כי עד סוף שנת 2008 יוביל קמפיין פרסום מטעמו אשר יידע את הציבור על הרפורמה במשק הגז ועל אפשרויות המעבר בין ספקי הגז השונים. משרד האוצר אף אישר תקציב להובלת הקמפיין, אך למרות כל זאת, טרם יצא קמפיין הפרסום לפועל עד היום".
 
"משרד התשתיות הלאומיות עמל במאמץ רב להובלת הרפורמה במשק הגז. חבל שהישגי רפורמה לא יגיעו לידיעת הציבור הרחב אשר למענו הובילו את הרפורמה". הוסיף דסקל. כזכור, עיקר הרפורמה במשק הגז הינה הסרת חסמי מעבר מספק גז ביתי אחד למשנהו. כמו כן, על כל ספק גז מוטלת חובה לספק גז לכל צרכן שיפנה אליו ובאותם התנאים ללא שייכות גיאוגרפית.
 
להערכת חטיבת חברות הגז הקטנות באיגוד לשכות המסחר, המדובר ברפורמה משמעותית שביכולתה להוזיל בכ- 40% את חשבון הגז לצרכנים. בזכות הרפורמה הצרכנים יכולים לעבור לשימוש מוגבר בגז שהינו זול יותר ממה שהיה לפני שנה, שכן לכל משק בית בישראל ישנו פוטנציאל המרה של חלק מאנרגית החשמל לאנרגית גז. (לדוגמה עלות חימום מים במערכות מבוססות גז זולה יותר מעלות חימום דוד מים חשמלי).