ח"כ בנימין נתניהו: צריך לעשות הפרטה עמוקה של מינהל מקרקעי ישראל

טוען כי יש להעביר את הבעלות על הקרקעות לידי החוכרים. מציע כי מדינת ישראל צריכה להוריד את מס החברות לשיעור של 0% בתוך מספר שנים


00:00 ,05.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

טוען כי יש להעביר את הבעלות על הקרקעות לידי החוכרים. מציע כי מדינת ישראל צריכה להוריד את מס החברות לשיעור של 0% בתוך מספר שנים
 
מינהל מקרקעי ישראל הוא גוף מונופוליסטי שמנהל את קרקעות המדינה בחוסר יעילות, כך אמר ראש הממשלה ושר האוצר לשעבר, ח"כ בנימין נתניהו, בכנס בנושא המיסוי בהתיישבות שערכה ברית פיקוח, משרד רואי החשבון של ההתיישבות. לדברי נתניהו, חוסר היעילות בשיווק הקרקעות הוא הגורם להאמרת מחירי הדירות שפוגע בעיקר בשכבות החלשות והבינוניות. נתניהו אמר שצריך לעשות הפרטה עמוקה של המינהל ולהעביר את הבעלות על הקרקעות לידי החוכרים.
 
בכנס, שערכה ברית פיקוח במלון דניאל בהרצליה, השתתפו 250 מנהלים בקיבוצים ובתעשייה הקיבוצית מכל הארץ והוא עסק בהיערכות הנדרשת לקראת סוף שנת המס ובסקירת השינויים בחקיקה ובפסיקה בתחום המיסוי בהתיישבות על ידי מומחי ברית פיקוח ואורחים נוספים.
 
נתניהו התייחס למדיניות הכלכלית של הממשלה ואמר שאנו נמצאים בעולם גלובלי שבו יש תחרות בין המדינות על משיכת הון, משקיעים ויזמויות. התחרות, שרק תלך ותגבר, מתבטאת בעיקר בנושא של הפחתת מיסוי על פעילויות כלכליות. כדי להיות אטרקטיבית מדינת ישראל צריכה להוריד את מס החברות לשיעור של 0% בתוך מספר שנים. נתניהו אמר שיש שלושה גורמים המשפיעים בעיקר על משיכת משקיעים: הורדת הוצאות הממשלה, הורדת מיסים וביצוע רפורמות מבניות.
 
ח"כ אורית נוקד, אמרה בכנס שיש אפליה בזכויות בדירת המגורים בין חברי הקיבוצים לבין המגזר העירוני. האפליה בולטת על רקע מבצעי ההיוון לחוכרים עירוניים הנערכים כעת. המפתח לזכויות הקיבוצים בקרקע נמצא בחתימה על חוזה חכירה לדורות. ח"כ נוקד קראה לקיבוצים לחתום על חוזה החכירה לדורות, ובמקביל היא הודיעה שתגיש הצעת חוק לפיה כל מי שזכאי לחוזה חכירה לדורות יחשב כאילו חתם עליו מבחינת הזכויות.
 
מנכ"ל ברית פיקוח, ירון רייכמן, אמר שמדינת ישראל ומי שמציגים עצמם כ"ארגונים חברתיים" שוגים בניסיונם לנשל את חברי הקיבוצים והמושבים מקרקעותיהם תמורת פיצוי זעום. על פי החלטה 727 שבוטלה בבג"צ הקרקעות, 85% מהתמורה מכל שינוי יעוד קרקע הועברה לקופת המדינה בתשלום ישיר ובמיסוי. ביטול ההחלטה גרם לכך שהפעילות לשינוי יעוד שותקה כמעט לחלוטין, הכנסות המדינה נפגעו ובעתיד יווצר מחסור בקרקעות לבנייה ופיתוח.