זמן רישום תרופה לשיווק בישראל יתקצר משמעותית

כיום נמשכת ההמתנה לרישום תרופה כשנה וחצי. השינוי, אשר אמור לקרות במהלך השנה הבאה, הינו תוצאה של תוספת כוח אדם איכותי למכון לביקורת ותקינה


00:00 ,25.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

כיום נמשכת ההמתנה לרישום תרופה כשנה וחצי. השינוי, אשר אמור לקרות במהלך השנה הבאה, הינו תוצאה של תוספת כוח אדם איכותי למכון לביקורת ותקינה
 
"בשנת 2007 ייהנו חברות התרופות מקיצור משמעותי בפרק הזמן הנדרש לרישום תרופה לשיווק בישראל", כך מסרה המנהלת החדשה של המכון לביקורת ותקינה של משרד הבריאות, ד"ר מימי קפלן, בכנס חטיבת התרופות שבאיגוד לשכות המסחר.
 
בכנס שהתקיים לאחרונה השתתפו נציגים מהנהלת אגף הרוקחות של משרד הבריאות, וכ- 60 נציגי חברות תרופות מהמובילות בישראל, החברות באיגוד.
 
כיום נמשכת ההמתנה לרישום תרופה כשנה וחצי. פירוש הדבר הוא שגם אם תרופה הוגדרה כמצילת חיים, ונכללה ב'סל התרופות', עדיין אין אפשרות לספקה לחולים הזקוקים לה משום שטרם עברה את הליך הרישום המקובל.
 
ממשרד הבריאות נמסר במפגש כי, השינוי אשר אמור לקרות במהלך השנה הבאה, הינו תוצאה של תוספת כוח-אדם איכותי למכון לביקורת ותקינה, וכן רה-ארגון ביחידות המרכיבות אותו, תוך שינוי סדרי עדיפויות. עם זאת הובהר שיישמר העיקרון על-פיו איכות העבודה חשובה מאוד ולא יעשו קיצורי דרך אשר עלולים לגרום לכניסה של תכשירים לא איכותיים למערכת.
 
ממשרד הבריאות נמסר עוד כי המשרד מפעיל מסלול מהיר לרישום תרופות ללא מרשם ותרופות וטרינריות בכדי להדביק את הפיגור העצום שנוצר ברישום תרופות אלה.
 
מנהלת אגף הרוקחות, מגר' בתיה הרן, דיווחה על הקמת יחידה לטיפול בפשיעה הפרמצבטית הנוגעת הן לשיווק נרחב של תרופות מזויפות, והן לגניבת תרופות. יחידה זו תפעל בשיתוף עם משטרת ישראל ורשות המכס כנגד הפשיעה הפרמצבטית אשר הפכה לתופעה קשה בישראל.