ועדת מגנ"ט בראשות המדען הראשי, ד"ר אלי אופר, אישרה הקמת מאגד חדש

מדובר במאגד חדש שנקרא - IMG4- המכוון לדור הבא, הדור הרביעי, של מכונות בקרת תהליכים מבוססות הדמיה. במאגד חברו חברות תעשייתיות וקבוצות מחקר מהאקדמיה המתמחות במכונות הדמיה לצורך בקרת תהליכי ייצור במגזרים תעשייתיים שונים.


00:00 ,19.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר במאגד חדש שנקרא - IMG4-  המכוון לדור הבא, הדור הרביעי, של מכונות בקרת תהליכים מבוססות הדמיה. במאגד חברו חברות תעשייתיות וקבוצות מחקר מהאקדמיה המתמחות במכונות הדמיה לצורך בקרת תהליכי ייצור במגזרים תעשייתיים שונים.
 
המאפיין מערכות אלה הוא  חזון המאגד - לשלב תובנה לתהליכי עיבוד התמונה שיאפשרו שיפור וייעול שיטות הבחינה, למידה ופישוט של תהליכי האתחול.
 
חברת אפלייד מאטיריאלס ישראל מובילה את הפעילות של המאגד והשותפים האחרים הם: אורבוטק, KLA, נובה, טבת, קוגניטנס, אפלייד ספקטרל אימג'ינג ו-6 קבוצות מחקר מהטכניון ומאוניברסיטת בן-גוריון.
 
תקציב המאגד הרב שנתי צפוי להיות 60-80 מליון ₪. ועדת מגנ"ט אישרה  לשנה א' תקציב של כ-15 מליון ₪.
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי, הדגיש שלמדינת ישראל יש מובילות עולמית בתחום המיכון של תהליכי הבקרה על תהליכי הייצור. על מנת לשמור על מעמד זה, צריך כל הזמן להתחדש ולהיות יצירתי. כיוון הפעילות של המאגד הוא אתגר עצום שנטלו החברות ומהווה פריצת דרך מהותית והצלחתו תאפשר לחברות להרחיב עסקיהן ולשמור על מעמדן המיוחד בשווקים הבינ"ל.
 
אילן פלד, מנהל תוכנית מגנ"ט, מציין כי ייחודיות מאגד זה לעומת מאגדי מגנ"ט אחרים, ביכולתו לשלב בין חברות הפועלות בתחומי עסקים שונים, כאשר המכנה המשותף הוא תהליך קבלת החלטות המבוסס על הדמיית רכיבים. הצפי הוא ששילוב הכוחות המדעיים של מיטב החברות בתחום בישראל,יאפשר  התמודדות עם האתגרים הטכנולוגיים הגדולים שעומדים בפני המאגד.
 
יצויין כי מאגד זה הינו המאגד הראשון שאושר  במגנ"ט בשנת 2005 מתוך 5 מועמדים. הוא מצטרף ל-9 המאגדים המופעלים במסגרת התוכנית  מאז שנת 2004.