ועדת השרים אישרה את החלפת המימון בעשות אשקלון

ועדת השרים לענייני הפרטה, בראשות ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט, דנה הבוקר בהפרטת עשות אשקלון תעשיות בע"מ ואישרה את השלמת העסקה עם החלפת המימון, שיניח את דעת הגורמים המוסמכים למכירת עשות אשקלון תעשיות בע"מ לקבוצת הרוכשים ט.ר. הנדסה אזרחית בע"


00:00 ,11.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת השרים לענייני הפרטה, בראשות ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט, דנה הבוקר בהפרטת עשות אשקלון תעשיות בע"מ ואישרה את השלמת העסקה עם החלפת המימון, שיניח את דעת הגורמים המוסמכים למכירת עשות אשקלון תעשיות בע"מ לקבוצת הרוכשים ט.ר. הנדסה אזרחית בע"מ וחברת תמסורת בראשות אברום בורג.
 
הדיון בועדת השרים התקיים על רקע מסקנות מבקר המדינה שהוגשו בעקבות בדיקה שערך. המלצת מבקר המדינה בחוות דעתו מיום 4.12.2005, התקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה ורשות החברות הממשלתיות. בנסיבות אלה הודיעו הרוכשים לרשות החברות הממשלתיות, כי הם מבקשים להחליף את המימון בעסקה.
 
שר האוצר, אהוד אולמרט, אמר בסיכום הדיון כי קיימת חשיבות רבה שזכויות העובדים תשמרנה, וככל שניתן שהרוכשים והעובדים יגיעו להסכמות בעניינים אלו.
 
רקע
מבקר המדינה הגיש בשבוע שעבר את מסקנותיו לעניין הפרטת עשות אשקלון. במסקנותיו מבקר המדינה מצא מקום להתייחס רק לשאלת מבנה המימון לעסקה. על פי מסקנת המבקר, קבלת המימון, בהיקף של כ- 36% מהעסקה על ידי גורמים שנפסלו לרכוש את החברה בעצמם, הינה סוגיה שיש מקום ללבנה במישור העקרוני והקונקרטי בועדת השרים לענייני הפרטה.
 
לאחר שהוגשו מסקנות המבקר, הודיעה הקבוצה הרוכשת על החלפת מקור מימון העסקה, ובנסיבות אלו דנה בעניין ועדת השרים לענייני הפרטה ואישרה את השלמת העסקה כאמור.