ועדת המחקר בראשות המדען הראשי אישרה 23 תוכניות מו"פ

הוועדה אישרה תוכניות מחקר ופיתוח בהיקף השקעה של 62 מיליון ₪. כמו כן אושרו 4 פרויקטים במסגרת שת"פ בינלאומי בהיקף השקעה של 5 מיליון ₪


00:00 ,05.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועדה אישרה תוכניות מחקר ופיתוח בהיקף השקעה של 62 מיליון ₪. כמו כן אושרו 4 פרויקטים במסגרת שת"פ בינלאומי בהיקף השקעה של 5 מיליון ₪
 
ועדת המחקר בראשותו של המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, דנה ב-30 תוכניות מו"פ חדשות בהיקף השקעה מבוקש של 130 מ' ₪. הוועדה אישרה 23 תוכניות מו"פ חדשות בהיקף ההשקעה של כ-62  מיליון ₪, מתוכם 24 מיליון ₪ יועברו לחברות כמענקי מו"פ מתקציבי המדען הראשי.
 
במהלך הוועדה נדונו 5 פרויקטים בתחום תקשורת בהיקף השקעה מבוקש של 24 מיליון ₪. הוועדה אישרה את 5 הפרויקטים בהיקף השקעה של 12.5 מיליון ₪ כאשר מענקי המדינה הסתכמו ב-5 מיליון ₪.
 
עוד דנה הוועדה ב-7 פרויקטים בתחומים אלקטרוניקה ואלקטרו-אופטיקה בהיקף השקעה מבוקש של 30 מיליון ₪. מבין 7 הפרויקטים אושרו 5 בהיקף השקעה של 13 מיליון ₪ כאשר מענקי המדינה הסתכמו ב-6 מיליון ₪.
 
כמו כן, נדונו 5 פרויקטים בתחום ציוד רפואי בהיקף השקעה מבוקש של 15.5 מיליון ₪. הוועדה אישרה 3 פרויקטים בהיקף השקעה של 7 מיליון ₪ ומענק המדינה של 3 מיליון ₪.
 
עוד נדונו בוועדה 7 פרויקטים בתחומים כימיה, ביוטכנולוגיה ותרופות בהיקף השקעה מבוקש של 41.5 מיליון ₪. הוועדה אישרה את הפרויקטים בהיקף השקעה של 24.5 מיליון ₪ כאשר מענקי המדינה הסתכמו ב-8.5 מיליון ₪.
 
כמו כן נדונו 6 פרויקטים בתחומים אחרים בהיקף השקעה מבוקש של 19  מיליון ₪. הוועדה אישרה 3 פרויקטים בהיקף השקעה של 5 מיליון ₪ ומענקי המדינה בהיקף של 2.5 מיליון ₪.
 
בין הפרויקטים שאושרו ניתן למצוא 4 פרויקטים שאושרו במסגרת מסלול התעשייה המסורתית בהיקף השקעה של 9.5 מיליון ₪, כאשר מענקי המדינה הסתכמו ב-5 מיליון ₪.
 
כמו כן אושרו 4 פרויקטים במסגרת שת"פ בינלאומי בהיקף השקעה של 5 מיליון ₪ ומענקי המדינה של 2.5 מיליון ₪: אושר פרויקט אחד במסגרת שת"פ עם איטליה, ושלושה פרויקטים במסגרת תוכנית EUREKA ו-CELTIC. הפרויקטים עוסקים בפיתוח ובדיקת תשתיות תקשורת חדשניות. לצד החברות הישראליות משתתפות בפרויקטים חברות הטלקום האירופאיות הגדולות, בהן טלפוניקה, אריקסון, סימנס, דויטשה טלקום ולוסנט (שנרכשה לאחרונה ע"י חברת אלקטל).
 
ישראל נמנית על ארבע המדינות המובילות בהיקף ההשתתפות בתוכנית CELTIC- תוכנית המו"פ הגדולה  באירופה לפתרונות טלקום. במסגרת הקול הקורא האחרון של התוכנית משתתפות חברות ישראליות בכשליש מכלל הפרויקטים, בהיקף כולל של 50 מיליון יורו.