ועדת הליווי בתמ"ת אישרה סיוע ל-45 מפעלים

זאת במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה. הקרן מממנת 50% מעלות היועץ השיווקי, בהיקפים של 300 שעות ייעוץ, בהתאם לגודל היצואן ומהות החברה


00:00 ,31.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה. הקרן מממנת 50% מעלות היועץ השיווקי, בהיקפים של 300 שעות ייעוץ, בהתאם לגודל היצואן ומהות החברה
 
45 בקשות של חברות אושרו על ידי וועדת הליווי שיווקי בתשעת החדשים הראשונים של השנה, מתוך 65 פניות שהתקבלו – כך מסרה צביה דורי מנהלת מינהל המימון במשרד התמ"ת.
 
משרד התמ"ת, שאחד מיעדיו הינו הגברת היצוא ושמירה על מוניטין היצוא הישראלי בשווקי חו"ל שם לו למטרה לשפר ולשדרג את יכולות היצוא של יצואנים פוטנציאליים, בשלבי חשיפתו הראשוניים בשווקי חוץ.
 
הכלי המרכזי בו פועלת החברה הינו הקרן לליווי שיווקי המסייעת לחברות קטנות ובינוניות, על ידי התאמת מלווה שיווקי ומשתתפת בעלותו.
 
פרוייקט הליווי השיווקי מתבסס על יועצי שיווק מנוסים המלווים את החברות בפעולות כגון: גיבוש אסטרטגיה לייצוא, הכנת סקרי שוק, הכנת תוכנית שיווקית, הדרכה לגבי הכלים העומדים לרשות היצואן, ניהול מו"מ עם קניינים ומפצים פוטנציאלים.
 
הסיוע מיועד לחברות שהכנסותיהן עד 50 מיליון שקל שטרם ביצעו ייצוא או שייצואן עד 2 מיליון דולר ומעסיקות עד 100 עובדים.
 
דורי מוסיפה כי על המבקשים לשכנע בחיוניות הליווי השיווקי, פוטנציאל הייצוא של המוצר, כושר היצוא של החברה ומחויבות החברה לביצוע הייצוא.
 
הקרן מממנת 50% מעלות היועץ השיווקי, בהיקפים של 300 שעות ייעוץ, בהתאם לגודל היצואן ומהות החברה. תקציב הקרן לשנת 2007 הינו 2 מיליון שקל.