ועדת הכלכלה של לשכת התאום חוזרת ומתכנסת: רק צעד דרמטי יתרום לחידוש הצמיחה

היו"ר סיטרמן: להפחית את מס החברות ל- 20% כבר השנה "שינוי במיסוי שוק ההון-טלטלה מיותרת שמשדרת חוסר יציבות"חברי ועדת הכלכלה של לשכת התאום מברכים את בנימין נתניהו, שר האוצר, על הרפורמה המוצעת במס וקראו לו להפחית את מס החברות ל- 20 אחוזים כבר השנה.


00:00 ,17.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

היו"ר סיטרמן: להפחית את מס החברות ל-  20% כבר השנה "שינוי במיסוי שוק ההון-טלטלה מיותרת שמשדרת חוסר יציבות"
חברי ועדת הכלכלה של לשכת התאום מברכים את בנימין נתניהו, שר האוצר, על הרפורמה המוצעת במס וקראו לו להפחית את מס החברות ל- 20 אחוזים כבר השנה.

 
חברי הוועדה רואים בהפחתה דרמטית של מס החברות ל- 20 אחוזים, צורך חיוני ליצירת מומנטום. הדבר ימשוך את תשומת ליבם של המשקיעים בעולם, וימצב את ישראל כאחת מהכלכלות המערביות המובילות, המשתלבות בתהליכי הגלובליזציה.
 
ועדת הכלכלה והמסים של לשכת התאום המייצגת 17 ארגונים מהסקטור הפרטי והעסקי בישראל בראשותו של רו"ח גדעון סיטרמן, חבר נשיאות איגוד לשכות המסחר ומנהל עסקים בכיר בקבוצת מוזי ורטהיים, התכנסה לראשונה לאחר פגרה ממושכת.
 
לדברי סיטרמן, "הפחתת המס חיונית לחידוש הצמיחה יותר מכל מהלך אחר של הפחתת מס עקיף, בכלל זה הפחתת מע"מ. זהו מהלך דרמטי שיסייע להרחיב את בסיס ההשקעות של ישראל ויתרום להגדלת התעסוקה במשק".
 
לטענת הועדה, מימון הפחתת מס החברות יושג ע"י ניצול עודפי הגביה ממיסים וכן באמצעות גידול בהכנסות המדינה, כתוצאה מתהליך הצמיחה שיקבל תאוצה עם הפחתת מס החברות.
 
חברי הועדה הסתייגו מהעלאת המס על רווחי הון. סיטרמן: "מצב שוק ההון בישראל מחייב יציבות. לאחר יישומו המוצלח של המס על רווחי הון לפני כשנה, יש להימנע ממצב שיביא לטלטלות העלולות להתפרש כחוסר עקביות במשק הישראלי".