ועדת הכלכלה דנה בתוכנית העבודה השנתית של משרד התמ”ת

ועדת הכלכלה דורשת שמשרד התמ”ת ישווה את ההטבות הניתנות לקריות, נשר וטירת הכרמל לאלו הניתנות לחיפה בעקבות מלחמת לבנון השנייה. שר התמ”ת התחייב לבחון בחיוב את הפנייה


00:00 ,28.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה דורשת שמשרד התמ”ת ישווה את ההטבות הניתנות לקריות, נשר וטירת הכרמל לאלו הניתנות לחיפה בעקבות מלחמת לבנון השנייה. שר התמ”ת התחייב לבחון בחיוב את הפנייה.
 
ועדת הכלכלה קיימה דיון בנושא תוכנית העבודה השנתית של משרד התעשייה והמסחר. הדיון הנו חלק ממהלך שמוביל יו”ר הועדה בכדי לאפשר פיקוח הועדה על עבודת המשרדים הכפופים לה, בחינת תוכניות עבודה שנתיות של המשרדים ומעקב אחר ביצוע יעדים.
 
יו”ר הועדה, ח”כ גלעד ארדן דרש מהשר ישי לקדם מדיניות של עידוד וסיוע העסקת אזרחים מבוגרים.  ח”כ ארדן :” ממחקר שהוצג על ידי מרכז המחקר של הכנסת עולה כי ישנה צניחה באחוז המועסקים מעל גיל 55 וזאת למרות שגיל הפנסיה עלה ל 67 . בגילאים 55 ומעלה ישנה ירידה בהשתתפות בכח העבודה מ 77% בגילאים 35-45 ל 55% מעל גיל 55. המדינה חייבת לתת מענה הרבה יותר רציני לנושא.”
 
ח”כ ארדן הציג מספר נושאים נוספים להם ביקשה הועדה התייחסות מהמשרד. הראשון, קידום ועידוד עסקים קטנים. לטענת ח"כ ארדן, יש הרבה רצון טוב ויוזמות חקיקה בנושא אך אין בו התקדמות. "הכנסת לא יכולה להשאירם לגורלם. מדינות אחרות בעולם מעודדות עסקים קטנים, אנחנו חייבים לחקור כיצד הנושא מנוהל במקומות אחרים ולהעניק סיוע נדרש". הועדה תקיים דיון ותקדם חקיקה בנושא.
 
נושא נוסף הוא הקפאת החלטת ממשלה על צמצום עובדים זרים במסעדות אתניות עד כדי ביטול המכסות. בדיון הקודם שקיימה הועדה בנושא הודו נציגי משרד התמ”ת כי לא הצליח לגייס ישראלים למשרות אלו. ח"כ ארדן: "הועדה חוזרת על בקשתה מן הדיון הקודם בנושא ומבקשת להקפיא ביצוע החלטת הממשלה עד להכשרה של כח אדם ישראלי בתחום".
 
גם נושא אכיפת חוקי עבודה בחברות כח אדם זכה להתייחסות. יו"ר הועדה ציין כי הועדה תקיים דיון מיוחד בנושא בחודש הקרוב. "נראה כי הבעיה נעוצה לעיתים גם במשרדי הממשלה ובחברות הממשלתיות שמתעלמות מ `מחירי ההפסד` המוגשים למכרזים ע”י חברות כח האדם".
 
באשר לנושא מדיניות החזרת מוצרים ציין ארדן כי הועדה מבקשת לתת דחיפות לנושא. יש שיתוף פעולה מלא מהכנסת, המשרד הגיש תקנות באופן שגוי החורג מסמכותו וכעת ממתינה הכנסת שהמשרד ישוב ויגיש תקנות מוסדרות.
 
ולבסוף, צו לעידוד השקעות הון. "הממשלה מעכבת פרסום מפת עדיפות לאומית חדשה ולכן הצו לא נכנס לתוקף. הועדה דורשת שהמשרד ייתן דחיפות גבוה לנושא כך שהצו יוכל להיכנס לתוקף ומי שזכאי לקבל סיוע יוכל להשתמש בסיוע ולא נגלה בסוף שנה תת ביצוע בסעיף. הרצון הוא שמפעלים הזקוקים לסיוע וזכאים לו יקבל אותו", ציין ח"כ ארדן בהקשר זה.