ועדי העובדים בקבוצת כי"ל מתכננים החרפת המאבק נגד מכירת השליטה לחברה קנדית

במפעלי ים המלח הוכרז על סכסוך עבודה; שאר המפעלים הגישו גם הם בקשה להכרזה על סכסוך עבודה. כי"ל בתגובה: "אין סיבה לסכסוך העבודה ולא מתקיים משא ומתן על מכירה"


00:00 ,13.12.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

יושבי ראש ועדי העובדים בקבוצת כי"ל נפגשו אמש (ד') בכדי לתאם עמדות לקראת החרפת המאבק בשל התעלמות הממשלה, לטענתם, מעמדתם, בשל הכוונה למכור את השליטה בקבוצה לחברת פוטאש הקנדית.

בפגישה נכחו יו"ר הוועדים ארמונד לנקרי (מפעלי ים המלח), איציק בן ישי (פריקלאס), אבי בן שושן (מגנזיום), חיים הרוש (רותם אמפרט) ואבנר בן סניור (תרכובות ברום).

הישיבה התקיימה כשבועיים לאחר פניית ראשי הוועדים לראש הממשלה, בדרישה להיפגש עימם באופן מיידי, על מנת לדון במה שהם מכנים "מתכון בטוח לאסון כלכלי עבור הנגב ופגיעה ישירה בכ–5,000 משפחות בדרום".

על רקע החשש ממכירת השליטה בקבוצה הוכרז סכסוך עבודה במפעלי ים המלח. שאר המפעלים הגישו בקשה להכרזה על סכסוך עבודה גם הם.

במהלך הישיבה סיכמו ראשי הוועדים כי במידה והדרישה מראש ממשלת ישראל לקיים פגישה בנושא לא תיענה, תישקל האפשרות לנקוט בצעדים ארגוניים בכלל מפעלי הקבוצה. בנוסף הם דורשים הבהרות מהנהלת כי"ל בדבר מעמדם של אלפי העובדים בחברות הקבוצה.

בן סניור: "מכירת השליטה בכי"ל עלולה לגרום באופן מידי לפגיעה ישירה באלפי משפחות ובצורה עקיפה לפגיעה חמורה של התעשייה בנגב, עד כדי העברת חלק מקווי הייצור לחו"ל".

לנקרי : "החברה הקנדית תהיה בעלת שליטה במפעלים והיא תראה לנגד עיניה אך ורק את הרווח, כשהעובדים לא יעניינו אותם".

מכי"ל נמסר בתגובה: "אין סיבה מוצדקת לסכסוך העבודה. לאחרונה, פנתה חברת פוטאש לראש הממשלה כדי לברר האם ממשלת ישראל, המחזיקה במניית זהב של כי"ל, תתיר מהלך של מיזוג בין החברות. הדיאלוג מתקיים בין ממשלת ישראל ופוטאש; פוטאש לא פנתה אל כי"ל וכי"ל אינה מקיימת כל משא ומתן בנדון. באם תהיה פניה עתידית לכי"ל, נדאג לעדכן גם את העובדים בסוגיה זו. תשובה ברוח זו נמסרה גם לעובדים במספר רב של הזדמנויות, למרות טענותיהם שלא קיבלו מענה לפנייתם".