התרסקות הדולר: אי.סי.איי הפסידה 40 מליון דולר בשנתיים האחרונות

לטענת רפי מאור - מנכ"ל אי.סי.איי טלקום: התרסקות הדולר חייבה רה-ארגון שכלל בין היתר פיטורים של 250 עובדים והעברת שרשרת האספקה למיקור-חוץ. "לנו מרכז פיתוח גם בסין והסינים הולכים ונעשים יותר תחרותיים"


00:00 ,20.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת רפי מאור - מנכ"ל אי.סי.איי טלקום: התרסקות הדולר חייבה רה-ארגון שכלל בין היתר פיטורים של 250 עובדים והעברת שרשרת האספקה למיקור-חוץ. "לנו מרכז פיתוח גם בסין והסינים הולכים ונעשים יותר תחרותיים"
 
התרסקות הדולר פוגעת קשות במפעלים. רפי מאור - מנכ"ל אי.סי.איי טלקום מסר להתאחדות התעשיינים, כי בשל שחיקת הדולר גדלו בשנתיים האחרונות ההוצאות של חברתנו ב-40 מליון דולר, מה שחייב רה-ארגון בחברה שכלל בין היתר פיטורים של 250 עובדים והעברת שרשרת האספקה למיקור-חוץ. עוד אמר, כי רק השנה (2008) גדלו ההוצאות שלנו ב-15 - 20 מליון דולר (בהנחה ששער הדולר לא ירד עוד).
 
מאור ציין, כי ההכנסות של החברה הן דולריות וההוצאות הן שקליות.
 
הוא הוסיף, כי לאי.סי.איי טלקום מרכזי פיתוח בארה"ב, הודו וסין וכי בשל התרסקות הדולר עלות העסקת מהנדס בישראל גבוה יותר מעלות העסקתו בארה"ב. לעומת זאת עלות העסקת מהנדס בסין הינה רבע עד חמישית מהעלות בארץ. אך בשנה האחרונה, בשל הפיחות של המטבע בסין ב-10%, הסינים הפכו לתחרותיים יותר.
 
עופר איתני - מנכ"ל שטיחי כרמל מסר להתאחדות התעשיינים, כי התרסקות הדולר היא קטסטרופלית לחברה, זאת מכיוון שיותר מ-60% מההכנסות נובעות מיצוא, כאשר 80% מיצוא החברה נעשה לגוש הדולרי. הוא ציין כי ההכנסות של החברה נשחקו בקרוב ל-10%, בעוד שההוצאות השקליות (שכר עבודה, אנרגיה וכד') נשארו בשקלים ואף התייקרו. בשל התחרות העולמית אין שום אפשרות להעלות מחירים - דבר השוחק מאוד את שולי הרווח.
 
איתני הוסיף, כי בשל מצב זה החברה שוקלת להעביר פעילויות למדינות כמו הודו שבה עלויות העבודה זולות יותר - דבר שיחייב גם לפטר חלק מ-150 עובדי החברה. איתני הוסיף כי במקום הכוונה להרחיב את המפעל בארץ ולקלוט עוד עשרות עובדים, יאלצו לבצע הרחבות אלו בחו"ל.
 
רמזי גבאי - מנכ"ל אופיס טקסטיל מסר להתאחדות התעשיינים כי למרות שמחזור המכירות גדל ביותר מ-1 מליון דולר בשנת 2007, ההכנסות בשקלים קטנו ב-700 אלף שקל. במילים אחרות, אומר רמזי, כל המאמצים וההצלחות להגדלת היצוא של החברה ירדו לטמיון בשל התרסקות הדולר. "גם מבחינת הגנות המטבע, התאכזבתי קשות, כשהדולר היה בשער 3.977 עשיתי הגנה וקניתי 3 מליון דולר, מתוך אמונה שהדולר לא ירד יותר, והינה הדולר ירד וסיים את  2007 ב-3.84 שקל לדולר. ברגע שיהיו לחברה הפסדים - ברור שיהיו גם פיטורין. אך עדיין לא הגענו למצב זה".