התעשיינים: תקציב המחקר והפיתוח נותן מענה ל-50% מצורכי התעשייה

נשיא התאחדות התעשיינים תובע מהממשלה לכבד הסכמים ולהעמיד את תקציב המו"פ לשנת 2007 לפחות על 1.5 מיליארד שקל. מזהיר כי אם לא יועלה תקציב המו"פ צפויה פגיעה אנושה ביצוא ובצמיחת המשק


00:00 ,07.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים תובע מהממשלה לכבד הסכמים ולהעמיד את תקציב המו"פ לשנת 2007 לפחות על 1.5 מיליארד שקל. מזהיר כי אם לא יועלה תקציב המו"פ צפויה פגיעה אנושה ביצוא ובצמיחת המשק
 
תקציב המו"פ לשנת 2007 כפי שעולה מהצעת האוצר - סך של 1.28 מיליארד שקל,  נותן מענה ל-50% בלבד מהצרכים האמיתיים של התעשייה. כך טוען שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.
 
ברוש מציין, כי תנאי יסודי לשלטון החוק הוא כיבוד הסכמים שהממשלה חתמה עליהם. לכן הוא תובע מהממשלה לכבד הסכם חתום ולהעמיד את תקציב המו"פ לשנת 2007 לפחות על 1.5 מיליארד שקל, כפי שהתחייב האוצר.
 
ברוש מגלה כי כבר בשנת 2005, במסגרת ההסכם שנחתם בין לשכת המדען הראשי בתמ"ת לבין האוצר, התחייב האוצר להעלות את תקציב המו"פ, ב-600 מליון שקל על פני 3 שנים. כך שבשנת 2007 יעמוד על 1.5 מיליארד שקל.
 
ברוש מגלה, כי גורמים בכירים בממשל מנסים להמשיך ולהוריד את תקציב המו"פ בשנה הבאה, ל-1 מיליארד שקל, (במקום 1.28 מיליארד שקל כפי שמופיע בהצעת התקציב של האוצר לשנת 2007), זאת כדי לרצות את השותפים הקואליציוניים.
 
נשיא התאחדות התעשיינים טוען, כי יהיה זה חוסר אחריות לאומית אם הממשלה תיתן יד לכוונה שכזו.
 
ברוש טוען, כי היה מן הראוי להעלות את תקציב המו"פ בהדרגה ולהוסיף בשנת 2007 600 מיליון שקל לתקציב זה ולהעמידו על 1.8 מיליארד שקל, כאשר בשנת 2008 יש להוסיף לו כ-700 מיליון שקל, כך שיגיע ל-2.5 מיליארד שקל, בהתאם לצרכים האמיתיים.
 
ברוש מציין כי היתרון היחסי והיחיד שיש לישראל מול מדינות העולם הוא בתחום הטכנולוגי, הן במוצר והן בתהליך הייצור, הבא לידי ביטוי גם במגזר ההייטק וגם בתעשייה המסורתית, כאשר המו"פ הוא מכשיר לשמירה עליו ולקידומו. יצוין כי תקציב המו"פ צריך לשרת עתה מספר לקוחות רב יותר, עם החדרת המו"פ לתעשייה המסורתית, שהן בממשלה והן באקדמיה, לא חולקים על כך שהשקעה במו"פ בתעשייה זו היא תנאי הכרחי להישרדותה ולהתפתחותה.
 
ברוש מזהיר כי אם הממשלה לא תתקצב את תקציב המו"פ כנדרש צפויה פגיעה אנושה ביצוא ובצמיחת המשק ולהצטרפותם של עשרות אלפי עובדים למעגל האבטלה.