התעשיינים תובעים ממבטחים: שחררו כספי קרן דמי מחלה

התאחדות התעשיינים עתרה לביה"ד האזורי לעבודה בת"א נגד קרן דמי מחלה של מבטחים. תובעת לשחרר מאות מיליוני שקלים שנצברו בקרן מתשלומי המפעלים


00:00 ,08.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים עתרה לביה"ד האזורי לעבודה בת"א נגד קרן דמי מחלה של מבטחים. תובעת לשחרר מאות מיליוני שקלים שנצברו בקרן מתשלומי המפעלים 

 

התאחדות התעשיינים ומפעלים החברים בה הגישו היום תביעה לביה"ד האזורי לעבודה בת"א נגד קרן דמי מחלה של מבטחים לשחרור כספים הנאמדים במאות מיליוני שקלים, שנצברו בקרן כתוצאה מתשלומי המפעלים במהלך עשרות השנים. התאחדות התעשיינים טוענת בעתירתה, כי לכספים אלו אין כיום ייעוד ממשי או תכלית כלשהי.
 
את התאחדות התעשיינים מייצג בתביעה עו"ד עופר יוחננוף מנהל המחלקה למשפט עבודה בהתאחדות  ואת 20 ממפעלי התאחדות התעשיינים מייצגת עו"ד תמר גולן .
 
התאחדות התעשיינים מציינת, כי במשך עשרות בשנים העבירו מפעלי התאחדות התעשיינים, בהתאם להסכמים קיבוציים, כספים לקרן דמי מחלה של מבטחים, על מנת שיהוו מקור כספי לתשלום בתקופות מחלה של עובדיהם. במהלך השנים, חלק מן העובדים נשוא התשלומים, פרש לגמלאות וחלק אחר סיים עבודתו במפעלים.
 
התאחדות התעשיינים מבהירה כי בדצמבר 2005 הודיעה הקרן למפעלים השונים ולהתאחדות התעשיינים כי החל משנת 2006 תחדל הקרן להעביר דמי גמולים, עבור העובדים הנעדרים מפאת מחלה, לקרנות החדשות שנפתחו בשנת 1995.
 
עובדות אלה הניעו את התאחדות התעשיינים והמפעלים לפנות למבטחים בדרישה כי תשחרר את הכספים שנצברו אצלה במהלך השנים, על מנת שאלה יועברו לקרנות דמי מחלה אחרות, ויעמדו לזכות עובדי המפעלים בהווה.
 
ואולם, קרן דמי מחלה של מבטחים סירבה לשחרר את הכספים על מנת להעבירם לקרנות דמי מחלה אחרות, וזאת, לטענת התעשיינים, על מנת להמשיך ולהחזיק בכספים אלה כחלק מנכסיה.