התעשיינים: רשתות המזון המאורגנות מושכות כ-50% מכוח הקנייה המופנה למזון

מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים עולה כי לסופרים הענקיים מופנה רבע מכוח קניית המזון. השווקים הפתוחים מושכים כ-9.1% מכוח הקנייה


00:00 ,19.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים עולה כי לסופרים הענקיים מופנה רבע מכוח קניית המזון. השווקים הפתוחים מושכים כ-9.1% מכוח הקנייה
 
לסופרים הענקיים מופנה כוח קניית המזון הגדול ביותר - 25.5%. כך מתברר מסקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים בנושא התפלגות ההוצאה על מזון לפי  נקודות מכירה. הסקר נערך לאחרונה והקיף כ-600 איש המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.
 
כן מתברר מהסקר כי 16.2% מכוח קניית המזון מופנה למכולות ולמינימרקטים.
 
במקום השלישי נמצאת הרשת הרביעית (סופרים מקומיים זולים פרטיים) אליה מופנה כ-15.1% מכוח קניית המזון. מהסקר מתברר כי הסופרים השכונתיים של הרשתות  מושכים כיום 12.9% מכוח קניית המזון.
 
הסופרים החרדיים של הרשתות מושכים 11.6% מכוח הקנייה.
 
מסקר איגוד המזון שנערך באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה מתברר כי השווקים הפתוחים מושכים כ-9.1% מכוח הקנייה, הצרכניות הרוסיות מושכות כיום 4.1% מכוח הקנייה.
 
מהסקר עולה כי כוח הקנייה שהופנה לחנויות מפעל ולמקומות אחרים הסתכם ב-3.1% .
 
יצוין כי הרשתות המאורגנות (הסופרים הענקיים, הסופרים החרדיים של הרשתות והסופרים השכונתיים של הרשתות) מושכות כיום 50% מכוח הקנייה המופנה למזון, לעומת 52.2% לפני כשנה; גם השוק הפרטי (חנויות מפעל, צרכניות רוסיות, צרכניות חרדיות, שווקים פתוחים, סופרים מקומיים זולים, מכולות ומינימרקטים) מושך כיום 50% מכוח קניית המזון, לעומת 47.8% לפני כשנה.
 
מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מתברר כי משקי הבית מפזרים את קניות המזון ב-3.1 נקודות מכירה, בהשוואה ל-2.9 נקודות לפני כשנה.
 
באיגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים מציינים כי שיעור המרכזים את קניותיהם בסופרים הענקיים גבוה יותר בקרב בעלי ההכנסה הגבוהה - 47%, זאת בהשוואה ל-16% בקרב בעלי ההכנסה הנמוכה ו-40% בקרב בעלי ההכנסה הבינונית.
 
שיעור המרכזים את קניותיהם במכולות גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה ונמוכה ובינונית - 21% ו-19% בהתאמה, לעומת בעלי ההכנסות הגבוהות יותר - 12%.