התעשיינים: פורשי צה"ל מבוקשים מאוד בתעשיות ביטחוניות והייטק

קיים גידול של יותר מפי 3 במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיות הביטחוניות וגידול של 29% אשר נקלטו בהייטק ברבע הראשון של השנה. סך הכל נקלטו עד כה 45 פורשי צה"ל


00:00 ,16.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

קיים גידול של יותר מפי 3 במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיות הביטחוניות וגידול של 29% אשר נקלטו בהייטק ברבע הראשון של השנה. סך הכל נקלטו עד כה 45 פורשי צה"ל
 
פורשי צה"ל מבוקשים מאוד בתעשיות הביטחוניות ובהייטק. ברבע הראשון של השנה חל גידול של יותר מפי 3 במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיות הביטחוניות ושל 29% שנקלטו בהייטק. כך מסר יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, בהסתמכו על סיכום הנתונים של קליטת פורשי צה"ל בתעשייה ברבע הראשון של השנה.
 
סה"כ נקלטו בתעשיות הביטחוניות 27 פורשים, מתוכם 21 קצינים כאשר 5 מהם הינם בדרגת אל"מ ומעלה. בתעשיות ההייטק נקלטו 18 פורשי צה"ל כאשר 7 מהם הינם קצינים.
 
מהנתונים מתברר כי ברבע הראשון חל גידול של כ-25% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשייה כולה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סה"כ נקלטו בתקופה זו 66 פורשים.
 
בליזובסקי ציין כי בתעשיות הכימיה נקלטו בשלושת החודשים הראשונים של השנה 3 פורשי צה"ל (בהשוואה ל-2 בתקופה המקבילה אשתקד); בתעשיות החשמל והמתכת נקלטו 8 פורשים (לעומת 11 ברבע הראשון אשתקד), בתעשיות הבנייה ומוצרי הצריכה נקלטו 7 פורשי צה"ל (לעומת 12 בתקופה המקבילה אשתקד), בתעשיות המזון נקלטו 2 פורשים (לעומת 6 בתקופה המקבילה אשתקד).
 
פורשי צה"ל נקלטו במגוון מקצועות: מהנדסי אלקטרוניקה וחשמל, מכונות, מחשבים, מנהלי פרוייקטים, אנשי שיווק, מנהלי מו"פ, בקרת איכות, אנשי משאבי אנוש, רכש ועוד.
 
הפעילות המשותפת של התאחדות התעשיינים ומחלקת הפרישה של צה"ל להשמתם של פורשי צה"ל בתעשייה מבוצעת ע"י רס"ן ריקי חלוצי-פוטר, המוצבת באורח קבע בהתאחדות התעשיינים. היא מאתרת, ממיינת ומפנה את הפורשים מצה"ל למקומות העבודה הפוטנציאליים. יחידה זו גם מסייעת לפורשי צה"ל בראיונות, בהכנת קורות חיים, מתן ייעוץ תעסוקתי, במפגש עם מעסיקים והכרת התעשייה.
 
ב-14 השנים האחרונות, מאז שנת 1991 ועד היום, נקלטו בתעשייה כ-2,630 נגדים וקצינים שפרשו מצה"ל.