התעשיינים: עלייה בכוח קניית המזון בסופרמרקטים הענקיים

בשנה האחרונה חלה עלייה מ-28.3%, ל-29.5% כיום. נמשכת מגמת העלייה במספר סוגי נקודות המכירה בהם מפזרים משקי הבית את קניות המזון


00:00 ,04.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנה האחרונה חלה עלייה מ-28.3%, ל-29.5% כיום. נמשכת מגמת העלייה במספר סוגי נקודות המכירה בהם מפזרים משקי הבית את קניות המזון
 
בשנה האחרונה חלה עלייה בכוח קניית המזון שמופנה לסופרים הענקיים, מ-28.3% אשתקד, ל-29.5% כיום. כך מתברר מסקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים בנושא ההוצאה על מזון, לפי סוגי נקודות מכירה.
 
הסקר הקיף כ-600 איש המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית. כן מתברר מהסקר כי ממשיכה העלייה בכוח קניית מזון המופנה לסופרים מקומיים זולים - 16% כיום, זאת בהשוואה ל-14.2% לפני כשנה. 
 
במקום השלישי נמצאים המכולות והמינימרקטים – 14% מכוח קניית המזון מופנה לשם, זאת בהשוואה ל-17.4% לפני שנה. מהסקר מתברר כי 13.4% מכוח קניית המזון מופנה לסופרים השכונתיים של הרשתות, זאת בהשוואה ל-12.1% לפני שנה.
 
השווקים הפתוחים מושכים 8.5% מכוח קניית המזון, זאת בהשוואה ל-10.2% לפני שנה. מהבדיקה מתברר כי ירד כוחם של הסופרים החרדיים של הרשתות אשר מושכים 8.3% מכוח קניית המזון, זאת בהשוואה ל-11.1% אשתקד. הצרכניות החרדיות מושכות 2.4% מכוח קניית המזון, בדומה לכוחן לפני שנה.
 
כן מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים כי הצרכניות הרוסיות הגדילו את כוח הקנייה המופנה אליהם, מ-2.9% לפני שנה, ל-3.1% כיום. הקיוסקים והפיצוציות מושכים 1.9% מכוח קניית המזון והחנויות בתחנות הדלק מושכות 1.3%.
 
מקומות קנייה אחרים - כולל חנויות מפעל, מושכות 1.5% מכוח קניית המזון, זאת בדומה לאשתקד. עוד מתברר מהסקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, עבור איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי נמשכת מגמת העלייה במספר סוגי נקודות המכירה בהם מפזרים משקי הבית את קניות המזון – 3.3 סוגים בממוצע, בהשוואה ל-2.9 נקודות מכירה לפני כשנה.