התעשיינים: על ועדת הכלכלה של הכנסת לדחות את תקנות הטיס החדשות

מנכ"ל התאחדות התעשיינים טוען כי משמעות אישור אגרות רישום, רישוי ותיעוד היא העלאת נטל האגרות ב-300% על המגזר העסקי


00:00 ,20.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל התאחדות התעשיינים טוען כי משמעות אישור אגרות רישום, רישוי ותיעוד היא העלאת נטל האגרות ב-300% על המגזר העסקי
 
יורם בליזובסקי טוען כי רשות שדות התעופה האזרחית (שהוקמה במקום מינהל התעופה האזרחית) מבקשת למעשה להשית על המגזר העסקי אגרות חדשות (העלאת נטל האגרות ב-300% בממוצע) בהיקף של כ-30 מליון שקל בשנה. 
 
צעד כזה, סבור מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יפגע קשה בחברות התעשייתיות ובמובילים האוויריים הישראליים. מדובר בחברות מתחומים שונים: תעשייה אווירונאוטית (לרבות קבלני משנה), חברות תעופה, תעופה קלה וספורטיבית ועוד. מהלך זה פירושו הטלת "קנס" על היצוא, דבר שיגרום לקריסתם של ענפי ייצוא משגשגים (כגון ענף הסבות מטוסי הנוסעים למטוסי המטען, אשר כיום התעשייה הישראלית הנה המובילה בעולם בו).
 
בליזובסקי מסביר כי הטלת אגרות, העולות על עלות הייצור עצמו ועל המקובל אצל מתחריהן של החברות הישראליות, תגרום לאובדן כושר התחרות שלהן. דבר זה עלול להביא לפיטורי אלפי עובדים בקרב החברות הגדולות ואף לחיסול החברות הקטנות שבהן, לרבות מפעלי ייצור קטנים, חלק מבתי הספר לטיסה, חברות מוניות אוויר, מכוני בדק קטנים ועוד.
 
בליזובסקי מציין כי לטענת התעשיינים והמובילים האוויריים, המודל אותו מבקשת רשות התעופה האזרחית ליישם, לקוח ממדינות בהן הפעילות שונה לחלוטין מזו הנעשית בארץ, וכי לדעת התעשיות יש ליישם בארץ את המודל האמריקאי לרישוי ופיקוח, שהינו המוביל והמקובל בעולם כולו, לרבות בסביבה עסקית בה פועלות החברות הישראליות.