התעשיינים: על הממשלה להאריך תוקף תקנות הפחת המואץ בשנה נוספת

מנכ"ל התאחדות התעשיינים טוען כי הדבר יגביר המוטיבציה לבצע השקעות במכונות ובציוד בכלל התעשייה ויאפשר התאוששות מהירה יותר של התעשייה בצפון


00:00 ,08.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל התאחדות התעשיינים טוען כי הדבר יגביר המוטיבציה לבצע השקעות במכונות ובציוד בכלל התעשייה ויאפשר התאוששות מהירה יותר של התעשייה בצפון
 
על הממשלה להאריך את תוקף תקנות הפחת המואץ לתעשייה בשנה נוספת, דהיינו - עד סוף ספטמבר 2007. כך טוען יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים.
 
במכתב אל מנהל רשות המסים, ג'קי מצא, טוען בליזובסקי כי הארכת תוקף התקנות תגביר את המוטיבציה של המפעלים לבצע השקעות במכונות ובציוד בכלל התעשייה, דבר שיאפשר התאוששות מהירה יותר של התעשייה בצפון.
 
במכתבו אל מצא מציין בליזובסקי כי הפעלת הפחת המואץ הביאה ברבע הראשון של השנה לגידול שיא של 40% בהשקעות התעשייה במכונות וציוד מיבוא, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההשקעות במכונות וציוד הסתכמו בכ-3.8 מיליארד שקל.
 
מניתוח כלכלני התאחדות התעשיינים מתברר כי גידול ריאלי מהיר ביותר של 67% נרשם ברבע הראשון של השנה בהשקעות קבוצת ענפי הטכנולוגיה עילית, זאת בהשוואה לעליות בקצב מתון של עד 4% בכל ארבעת הרבעונים שקדמו. גידול זה משקף עלייה מהירה בהשקעות מרבית ענפי הקבוצה (רכיבים אלקטרוניים, ציוד לבקרה ופיקוח וציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני וכלי הובלה), למעט ענף המכונות למשרד ומחשבים, אשר רשם נסיגה קלה של 2% בהשקעותיו.
 
במקביל, עלייה ריאלית חדה של 64% חלה ברבע הראשון של השנה בהשקעות ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, זאת לעומת גידול מתון של 3% בהשקעות הקבוצה ברבע האחרון אשתקד. העלייה אפיינה את כל ענפי הקבוצה (כימיקלים וזיקוק נפט, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי), וכ-90% ממנה נגזרו מגידול ניכר בהשקעות ענף הכימיה והנפט, אשר הכפילו את עצמן מאז הרבע הראשון של 2005.
 
בנוסף, גידול ריאלי של 17% נרשם ברבע הראשון של השנה בהשקעות ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, לעומת גידול ריאלי של 13% ברבע האחרון אשתקד. (מדובר בכרייה והחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת).
 
מנגד, נסיגה ריאלית של 14.5% נרשמה ברבע הראשון של השנה בהשקעות קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית. נסיגה זו חלה לאחר גידול ריאלי בקצב של 15% ברבע האחרון אשתקד ו-20% ברבע השלישי של 2005. (מדובר בענפי המזון, משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור, עץ ורהיטים).